Artykuł sponsorowany

Certyfikacja FSC dla łańcucha dostaw w przemyśle drzewno-papierniczym

Certyfikacja FSC dla łańcucha dostaw w przemyśle drzewno-papierniczym

Certyfikaty uzyskiwane przez firmy produkcyjne mają na celu wskazać klientom, które przedsiębiorstwo świadczy usługi i oferuje towary na najwyższym poziomie. Dotyczy to również przemysłu drzewno-papierniczego. Certyfikacja FSC, którą mogą uzyskać firmy zajmujące się przetwarzaniem drewna, informuje o tym, że jest ono pozyskiwane z dobrze zarządzanych lasów.

Certyfikaty takie jak FSC są wydawane przez organizacje non-profit, promujące prowadzenie odpowiedzialnej gospodarki leśnej w skali globalnej. Dlatego rozwinęły one system certyfikacji, który jest rozpoznawalny na całym świecie wśród osób działających w branży leśnej.

Co to jest FSC?

FSC to certyfikat, który mogą uzyskać firmy zajmujące się przetwórstwem drzewnym po spełnieniu określonych norm. Jak mówi pracownik firmy KREX z Bielska Podlaskiego zajmującej się produkcją biomasy:

W firmach używających drewna do produkcji znacznie wzrosła świadomość i odpowiedzialność za właściwe pochodzenie surowca.

Certyfikat FSC jest przyznawany zarówno przedsiębiorstwom przetwarzającym drewno, jak również są nim oznaczane lasy, które są zarządzane w sposób odpowiedzialny i prawidłowy. Oznaczenie FSC można znaleźć na etykietach produktów w sklepach.

Aby przystąpić do systemu FSC, firma musi wdrożyć program zarządzania zgodny z wymaganą normą. Następnie należy zgłosić chęć uzyskania certyfikatu. Przedstawiciele organizacji certyfikującej przeprowadzają w zakładzie audyt, który ma za zadanie określić, czy działa ono zgodnie z wyznaczonymi normami.

Firma, która pomyślnie przejdzie audyt zewnętrzny, otrzymuje prawo do umieszczania etykiety FSC na swoich produktach. Mogą być to dowolne wyroby, do których wytworzenia lub opakowana użyto drewna. Logo FSC może znaleźć się zarówno na drewnianej szczotce, jak i na tekturowym opakowaniu, książce czy notesie. Taki symbol pozwala klientom wybierać towary, które powstały w sposób niezagrażający środowisku, a dla producenta jest to forma promocji.

Rodzaje certyfikatów w ramach FSC

W ramach FSC występują trzy rodzaje certyfikacji, w zależności od źródła drewna używanego do produkcji. Certyfikat FSC 100% jest przyznawany produktom, jakie zostały w stu procentach wytworzone z drewna pochodzącego z certyfikowanych lasów, które spełniają środowiskowe standardy. Jest to najwyższy stopień, jaki można uzyskać w tej dziedzinie.

Znak FSC Mix jest umieszczany na wyrobach, które wspierają globalny rozwój dobrego zarządzania lasami. Zawarte w nich drewno pochodzi z certyfikowanych lasów, jest przetwarzane przez zakład posiadający certyfikat lub pochodzi z materiałów recyklingowych. Natomiast FSC Recycled wspiera działania związane z recyklingiem materiału, który został pozyskany z certyfikowanych lasów.

Każdy rodzaj certyfikatu jest doskonałym źródłem działań promocyjnych dla firmy, dlatego jego uzyskanie jest pożądane przez zakłady przetwórcze. Jeśli jesteś klientem, warto zwrócić uwagę na symbole FSC na etykietach produktów i dokonywać ekologicznych wyborów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.