Artykuł sponsorowany

Druk wielkoformatowy i cyfrowy – różnice

Druk wielkoformatowy i cyfrowy – różnice
Druk wielkoformatowy oraz druk cyfrowy to jedne z najpowszechniej wykorzystywanych technologii druku materiałów reklamowych. Wyróżniają się bowiem wieloma zaletami. Wykorzystywane są do realizacji zleceń o różnym charakterze. Różnią się między sobą także techniką druku. Z naszego artykułu dowiesz się, na czym dokładnie polegają różnice między tymi metodami.

Technika druku cyfrowego i wielkoformatowego

Technika druku cyfrowego przy wykorzystaniu maszyn elektrograficznych, które obecnie są najpopularniejsze, przypomina sposób pracy drukarki laserowej. Na czym dokładnie polega ten proces?
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specjalista z Pracowni Reklamy Lemongrass Studio w Sosnowcu: Metoda druku cyfrowego realizowana jest przy pomocy maszyny drukarskiej na podstawie danych, które przesyłane są bezpośrednio z komputera, a zatem bez użycia jakichkolwiek nośników czy też form drukarskich. Dzięki temu czas realizacji zamówień znacznie się skraca, a jej koszty są niższe. Ponadto możliwa jest również modyfikacja pojedynczych kopii drukowanych materiałów.
Bardzo popularnymi rodzajami druku wielkoformatowego są obecnie druk solwentowy oraz druk sublimacyjny. W tych metodach wykorzystywane są inne techniki druku aniżeli w przypadku druku cyfrowego. Druk solwentowy odbywa się przy wykorzystaniu plotera atramentowego. To na co warto tutaj zwrócić uwagę to fakt, iż tradycyjne atramenty na bazie wodnej zostały zastąpione atramentami pigmentowymi, produkowanymi na bazie rozpuszczalników organicznych. Metoda druku sublimacyjnego zaś, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na zjawisku sublimacji. Wydruk realizowany jest tutaj przy użyciu specjalnych atramentów na papierze transferowym, po czym w warunkach wysokiego ciśnienia oraz temperatury przenoszony jest na wybrany przedmiot.

Praktyczne zastosowanie druku cyfrowego i wielkoformatowego

W praktyce obie metody druku wykorzystywane są do realizacji różnych zamówień. Otóż druk cyfrowy, z racji swoich właściwości, idealnie sprawdza się przy zamówieniach niewielkich nakładów bądź w przypadkach takich jak karty z życzeniami, w których zachodzi potrzeba personalizacji każdego wydruku. Druk solwentowy zaś wykorzystywany jest głównie do realizacji zleceń tak zwanych outdoorowych, czyli do druku na materiałach reklamowych, które znajdują się na zewnątrz. Atramenty solwentowe są bowiem odporne na działanie czynników atmosferycznych takich jak wysokie i niskie temperatury, promieniowanie ultrafioletowe czy opady deszczu i śniegu. Mogą one przetrwać nawet do kilku lat. Świetny przykład stanowią tutaj banery reklamowe. Druk sublimacyjny zaś pozwala drukować na przykład na tkaninach. Sublimację wykorzystuje się często do realizacji druku na takich produktach reklamowych jak: flagi, banery, wykonane z tkanin, leżaki, pufy, koszulki czy bluzy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.