Artykuł sponsorowany

Drukarka przenośna czy stacjonarna - którą wybrać?

Drukarka przenośna czy stacjonarna - którą wybrać?

Możliwość wydrukowania potrzebnych dokumentów i innych materiałów jest niezwykle przydatna zarówno w domu, jak i w biurze. Osoby potrzebujące drukarki mają do wyboru cały szeroki wachlarz urządzeń, różniących się między sobą nie tylko parametrami, ale i technologią druku. Wśród nich wyróżniamy również drukarki stacjonarne i mobilne. Która z nich będzie lepszym wyborem i w jakich okolicznościach?

Drukarki stacjonarne i mobilne – co je łączy, co dzieli?

Drukarki stacjonarne i przenośne to wbrew pozorom bardzo podobne pod względem technologicznym urządzenia. Generalnie nie posiadają one zbyt wiele różnic jeśli chodzi o parametry, rodzaj druku, rodzaj połączenia w komputerem czy urządzeniem mobilnym. W obu kategoriach możemy znaleźć urządzenia wykonujące wydruki w technologii atramentowej i laserowej, zdolne do wykonywania wydruków na najpopularniejszych formacie A4 w czerni i bieli oraz kolorze. Do obu – w zależności od modelu - możemy podłączyć się za pomocą standardowego złącza USB, jak i za pomocą Bluetooth oraz Wi-Fi. Te dwa ostatnie rozwiązania są najbardziej przyjazne dla użytkownika, jednocześnie jednak windują cenę drukarki. Co z kolei dzieli drukarki stacjonarne i mobilne? Przede wszystkim rodzaj zasilania.

- W tych pierwszych stosuje się standardowe zasilanie sieciowe – mówi przedstawiciel firmy HiCopy - Urządzenie należy więc podłączyć do prądu. Drukarki mobilne wyposażone są w akumulator, który umożliwia użytkowanie ich w dowolnym miejscu bez dostępu do energii elektrycznej.

Kolejną różnicą są wymiary – drukarki mobilne są zazwyczaj mniejsze i lżejsze, dzięki czemu można je bez problemu wozić w samochodzie.

Dla kogo drukarka mobilna, dla kogo stacjonarna?

Drukarka mobilna to urządzenie dedykowane przede wszystkim osobom, które ze względu na specyfikę swojej pracy są w ciągłym ruchu, a jednocześnie muszą mieć możliwość wydrukowania czegoś na szybko bez konieczności szukania odpowiedniego punktu usługowego na mieście. Do takich osób zaliczamy między innymi przedstawicieli handlowych, projektantów, fotografów. Z drukarek korzystają również pracownicy firm kurierskich i kierowcy. Choć urządzenia te są poręczne i wygodne w użytkowaniu w podróży, to należy pamiętać o tym, że wymagają one regularnego ładowania w celu zapewnienia im zasilania. Na ogół również posiadają mniej funkcji i gorsze parametry wydruku, niż drukarki stacjonarne. Dlatego nie spełnią raczej oczekiwań osób, które nie wymagają mobilności, mają za to duże oczekiwania co do jakości pracy urządzenia – dla takich odbiorców lepszym wyborem będą urządzenia stacjonarne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.