Drukowane materiały reklamowe wciąż popularne
Obecnie przedsiębiorcy mają wiele możliwości na reklamę swoich firm. Użycie elektronicznych form dotarcia do klienta minimalizuje koszty związane z drukiem, ale czy na pewno warto rezygnować z drukowanych materiałów?
Czy warto inwestować w reklamę drukowaną?
Można sądzić, że w dobie wszechobecnego Internetu oraz kieszonkowych smartfonów drukowane materiały służące do reklamy, nie mają już takiego oddziaływania, jak kiedyś. Nie oznacza to jednak, że ulotki, wizytówki czy teczki ofertowe odeszły w niepamięć. Często bowiem materiały reklamowe trafiają do potencjalnych klientów zupełnie przez przypadek – są rozdawane na ulicach, wiszą na słupach ogłoszeniowych lub są rozłożone w teatrach, kinach, restauracjach lub halach sportowych i koncertowych. Można nawet założyć, że namacalne materiały są dla ludzi ważniejsze niż codzienne reklamy, które atakują nas w sieci.Kontakt na drodze
Wydrukowanie takich materiałów jest często tańsze niż przeprowadzenie kampanii reklamowej w Internecie. Lokalne pozycjonowanie firmy okazuje się droższe i wcale nie długotrwałe. Wyniki w wyszukiwarce mogą się zmieniać z dnia na dzień, natomiast przykładowo baner reklamowy będzie wisiał i przykuwał uwagę znacznie dłużej. Ma to znaczenie np. w przypadku lokalu gastronomicznego lub ośrodka wypoczynkowego zlokalizowanego przy drodze. Kierowca nie ma zwykle czasu na sprawdzenie, czy w okolicach znajduje się taki obiekt, tylko zatrzyma się w pierwszym lepszym, ale dobrze oznaczonym.Ulotki, foldery, wizytówki, kalendarze
Kontakt z klientem można uzyskać również poprzez ulotki reklamowe, które można rozłożyć np. w hotelach, SPA lub ośrodkach uzdrowiskowych. Można tam z powodzeniem zareklamować lokalną restaurację lub centrum rozrywki. Należy również pamiętać o drukowanych ofertach w postaci folderów potrzebnych w biurach podróży. Dzięki nim klienci mają możliwość zaznajomienia się szczegółowo z ofertą oglądając przy okazji zdjęcia z ośrodków wypoczynkowych oraz miejscowych atrakcji. Podczas ważnych konferencji, spotkań biznesowych lub szkoleń warto mieć przy sobie wizytówki z imieniem, nazwiskiem, logiem firmy oraz kontaktem, najczęściej telefonicznym lub e-mailowym.Równie ważne są różnego rodzaju drukowane gadżety reklamowe w postaci teczek lub kalendarzy, które warto rozdać uczestnikom wspomnianych wyżej spotkań lub odwiedzających specjalistyczne targi – zauważa właściciel pracowni sitodruku Tomex, która od 1992 roku dostarcza profesjonalne usługi poligraficzne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana