Artykuł sponsorowany

Jak nakręcić skuteczny spot reklamowy?

Jak nakręcić skuteczny spot reklamowy?

Za sprawą Internetu spoty reklamowe otrzymały drugie życie, można z ich pomocą trafić do szerokiego grona odbiorców, również tych młodszych, który rzadko oglądają telewizję. Pojawia się jednak pytanie, jak nakręcić dobry film reklamowy – czyli taki, który będzie zapadał w pamięć i skutecznie promował produkt, markę bądź firmę? Oto nasze wskazówki.

Krótka, ale przemyślana forma

Jeśli planujesz realizację spotu reklamowego, pamiętaj, że masz do dyspozycji niewiele czasu: może to być nawet tylko 30 sekund, by przyciągnąć i zatrzymać zainteresowanie widza. Już przed przystąpieniem do pisania scenariusza, musisz wiedzieć, do kogo będzie on skierowany. Podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, dobrze określając grupę docelową pod względem płci, wieku czy zainteresowań, łatwiej trafisz do niej ze swoim przekazem. Dobry spot reklamowy powinien być ciekawy i oryginalny. Warto też pamiętać o tym, że najlepsze filmy to zawsze te oparte na interesującej historii, w przypadku reklam zasada ta również obowiązuje. Po drugie, wskazane jest, by odwołać się do emocji widza. Dzięki temu spot nie zniknie z jego pamięci już po chwili od obejrzenia. Historie zaprezentowane w spotach wcale nie muszą być skomplikowane, zresztą brak tu czasu na budowę wielowątkowych fabuł. Ważne, by były wiarygodne, zapadające w pamięć i skłaniające do myślenia. Dobra pointa czy chwytliwe hasło (albo muzyka) będą zawsze dobrym dodatkiem do spotu.

Sprawdzone tricki dla producentów spotów

Nasz ekspert z domu produkcyjnego Imperia Film wymienia jeszcze kilka cennych wskazówek dla osób planujących produkcję spotu reklamowego. Otóż ciekawym pomysłem może być film prezentujący studium przypadku albo dokładne działanie produktu – zwłaszcza gdy masz do dyspozycji więcej czasu niż wspomniane pół minuty. Dobrze też, by spot jasno prezentował odbiorcy korzyści płynące z zakupu danej rzeczy czy usługi. I nie zawsze musi to być korzyść praktyczna w postaci tańszych połączeń telefonicznych czy czystszego prania. Dziś wiele firm dąży do tego, by skojarzyć swoje produkty z określonymi wartościami, aspiracjami czy stylem życia. Dlatego możesz też w swoim filmie reklamowym odwołać się do tego, kim może zostać odbiorca dzięki wybraniu danej marki czy artykułu. Taki spot będzie na pewno mniej konkretny, ale dzięki odwołaniu do emocji i marzeń może na długo pozostać w pamięci widza. Warto też pamiętać o tym, że filmy realizowane do emisji w Internecie mogą zakładać interakcję z widzem np. „kliknij tutaj, aby…”, w przypadku reklam telewizyjnych nie było to możliwe. "

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.