Artykuł sponsorowany

Jak wybrać najlepsze miejsce na wynajem powierzchni handlowej?

Jak wybrać najlepsze miejsce na wynajem powierzchni handlowej?

Jesteśmy narodem ludzi niezwykle przedsiębiorczych. Dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej z nas decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Najwięcej tego rodzaju firm decyduje się próbować swych sił w handlu. Jednak wybór miejsca, w którym tego rodzaju działalność będzie się odbywać, może nastręczać wielu trudności. Jak sobie z nimi poradzić? Jak wynająć idealną powierzchnię handlową?

Wynajem lokalu handlowego to inwestycja jak każda inna. Wykładając pieniądze, liczymy na to, że nie tylko ich nie stracimy, ale przede wszystkim, że skutecznie je pomnożymy. Dlatego decydując się na wynajem oraz określoną kwotę czynszu, musimy przekalkulować, czy będziemy w stanie co miesiąc wykładać tę kwotę pieniędzy bez szkody dla naszego biznesu.

Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja

Lokalizacja miejsca, które zamierzamy wynająć ma znaczenie absolutnie kluczowe. Oczywiście w czasach, gdy działalność handlowa może być prowadzona równocześnie offline i online, znaczenie to jest nieznacznie mniejsze niż kilkanaście lat temu. Niekiedy lokal znajdujący się dosłownie kilka metrów bliżej centrum jest w stanie przynieść właścicielom o kilkadziesiąt procent większe obroty niż ten, który usytuowany jest nieco dalej. Decydująca może być nawet strona tej samej ulicy, zwłaszcza gdy jest ona wyjątkowo ruchliwa i dostęp klientów do lokalu jest utrudniony. Lokalizacja to także sąsiedztwo. Sklep z dziecięcymi zabawkami sąsiadujący z pubem, z którego raz po raz wychodzą mocno wstawieni goście z pewnością będzie miał większy problem z zachęceniem klientów do wejścia, niż ten sam sklep usytuowany w monitorowanym centrum handlowym. Warto przy tej okazji zwrócić także uwagę na dostępność lokalu dla potencjalnych klientów. Brak miejsc parkingowych albo parking położony w zbyt dużej odległości od sklepu mogą skutecznie odstraszać od zakupów.

Wyposażenie (media)

Warto zwrócić uwagę na elementy wyposażenia lokalu. Woda, ogrzewanie, zaplecze sanitarne, gaz, telefon, internet – to dziś standard. Wynajmując lokal, weźmy pod uwagę koszty mediów. Szczególnie koszty ogrzewania, które mogą być niekiedy bardzo wysokie (w sytuacjach gdy np. lokal nie jest odpowiednio ocieplony lub instalacja grzewcza jest przestarzała, a przez to nieekonomiczna).

Uważaj na to, co podpisujesz

Ostatni punkt nie wymaga chyba żadnego komentarza. Ostrożność w tej kwestii obowiązuje w każdym wypadku, nie tylko podczas podpisywania umowy najmu. Warto zwrócić uwagę między innymi na długość okresu wypowiedzenia. To ważne zwłaszcza w sytuacji, gdy z jakichś powodów nasz pomysł na biznes okaże się niewypałem. Jeśli szukacie firmy oferującej wynajem powierzchni handlowych w okolicach Gdańska, skierujcie swe kroki do działającej od ponad dwudziestu lat firmy Inter Royal.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.