Key Visual i jego znaczenie w kreowaniu marki
Identyfikacja wizualna to obecnie nieodłączny element strategii marketingowej każdej firmy, która chce odnieść sukces na rynku i skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Odpowiednio zaprojektowane elementy identyfikacji wizualnej budują tożsamość marki i kreują jej pozytywny wizerunek. Od strony stricte wizualnej istotne znaczenie ma tu tzw. Key Visual. Co dokładnie oznacza to pojęcie i jakie obejmuje elementy?
Czym jest Key Visual?
Key visual to narzędzie wspierające kreowanie spójnego i pozytywnego wizerunku marki oraz umożliwiające ugruntowanie jej pozycji na rynku. Pojęcie to obejmuje zbiór wszelkich elementów graficznych tworzących wspólny, harmonijny motyw pozwalający wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm. Do najważniejszych elementów wchodzących w zakres systemu Key Visual należy kolorystyka, typografia, czyli kroje i wielkości czcionki, a także wszelkie symbole oraz ilustracje utrzymane w określonej stylistyce. Wszystko to tworzy spójny motyw graficzny, który następnie wykorzystywany jest przy projektowaniu różnego rodzaju materiałów reklamowych, takich jak np. broszury czy foldery. Należy przy tym pamiętać, że istotną rolę odgrywa tu księga znaków będąca zbiorem zaleceń co do projektowania graficznego materiałów dla danej marki. Key Visual może przy tym dotyczyć zarówno kompleksowej strategii marketingowej firmy, jak i konkretnych produktów, usług bądź wydarzeń. Stworzony w ten sposób „klucz wizualny” to nowoczesne narzędzie czyniące daną markę bardziej rozpoznawalną i pozwalające jej skutecznie promować swój przekaz.
Dobry Key Visual, czyli jaki?
Aby opracowany system Key Visual i tworzone na jego podstawie materiały reklamowe skutecznie kreowały pozytywny wizerunek marki, musi on spełniać kilka warunków.
Przede wszystkim klucz wizualny powinien być maksymalnie prosty, aby odbiorcy nie mieli problemu z jego zrozumieniem. - Tłumaczy ekspert reprezentujący Agencję Reklamową Arfa w Lublinie. - Tu ważne jest określenie grupy docelowej, do której powinien dotrzeć dany przekaz. Stworzony motyw graficzny musi być również oryginalny, aby klient łatwo skojarzył go z daną marką. Poza tym dobry Key Visual powinien być elastyczny i mieć wszechstronne zastosowanie w strategii marketingowej firmy, nadając się do wykorzystania w różnych środkach przekazu i na wszystkich nośnikach reklamowych.
Warto przy tym pamiętać, że odpowiednio zaprojektowany system Key Visual powinien skutecznie wspierać całościowy przekaz wizualny danej firmy, a także ułatwiać zapamiętanie logotypu, nazw i innych elementów identyfikacji wizualnej. To właśnie spójny klucz wizualny sprawi, że marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a jej logo, produkty czy usługi będą jednoznacznie kojarzyły się z konkretnym przedsiębiorstwem mającym ugruntowaną pozycję na rynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana