Artykuł sponsorowany

Konfekcjonowanie kosmetyków od A do Z

Konfekcjonowanie kosmetyków od A do Z

Konfekcjonowanie kosmetyków producenci najczęściej zlecają firmom zewnętrznym. Dzieje się tak dlatego, że proces pakowania jest dość złożony, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty aplikowanie w formie aerozolów. Do wykonania opakowań, a następnie dopasowania ich do kosmetyków niezbędne są zaawansowane technologicznie urządzenia. Odpowiednio zabezpieczone produkty są następnie magazynowane, pakowane zbiorczo i dystrybuowane do punktów sprzedaży.

Pakowanie kosmetyków

Na rynku jest dostępnych wiele kosmetyków, które występują w różnych formach. Niektóre mają kremową konsystencję, inne stałą lub ciekłą. Mogą być aplikowane z wykorzystaniem pędzla, gąbeczki, patyczka czy spray'u. Aby korzystanie z nich było bezpieczne, a przy tym wygodne, producenci sięgają po różne formy opakowań kosmetyków. Najczęściej są to:

  • pojemniki szklane,

  • puszki dekoracyjne,

  • kartony i pudełka tekturowe,

  • torebki papierowe lub foliowe,

  • tubki,

  • aerozole,

Trzeba mieć na uwadze fakt, że opakowania w przypadku kosmetyków pełnią nie tylko rolę ochronną. Choć oczywiście zabezpieczają zawartość przed rozlaniem i ułatwiają jej porcjowanie oraz aplikowanie, to są też nośnikiem reklamy i informacji. Na ozdobnych pudełkach umieszcza się logo producenta, nazwę kolekcji, skład produktu, sposób użycia, datę ważności, a także właściwości lecznicze i pielęgnacyjne. Na producentów kosmetyków są nakładane wymogi dotyczące prawidłowego opisywania oraz zabezpieczania wyrobów, zwłaszcza tych w formie aerozoli.

Produkty aerozolowe i nieaerozolowe

Produkty aerozolowe stanowią szczególnie trudną do opakowania formę kosmetyków. Napełnianie pojemniczków pod ciśnieniem stwarza konieczność korzystania ze zautomatyzowanych, nowoczesnych linii produkcyjnych. Powstają na nich puszki odpowiadające pod względem wysokości (od 40 do 220 mm), średnicy (od 35 do 65 mm) oraz pojemności (od 35 do 750 ml) wymogom producenta. Może on zlecić realizację projektu opakowania WATS Group, która od 30 lat zajmuje się konfekcjonowaniem kosmetyków. Napełnianie aerozoli to jeden z etapów konfekcjonowania kosmetyków. W dalszej kolejności są one pakowane zbiorczo, a następnie składowane i transportowane do punktów sprzedaży.

Bezpieczeństwo i założenia produkcyjne

Współpraca z renomowaną firmą zajmującą się konfekcjonowaniem kosmetyków pozwala ich producentom zyskać wsparcie na etapie doboru receptury, rodzaju opakowania, zaworów oraz propelentu. Puszki są wykonywane z solidnych materiałów — stali aluminiowej lub PET. Standardy procedur produkcyjnych są oparte o ISO 22716 GMP, a przebieg procesu jest kontrolowany na każdym etapie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.