Metody nanoszenia nadruków na odzież

Odzież to jeden z najlepszych nośników reklamowych, który zapewnia długotrwałą emisję przekazu reklamowego na dużą skalę. Logo, grafikę czy slogan na koszulce, czapce lub bluzie widzi bowiem nie tylko użytkownik ubrań, ale też otaczające go osoby, co przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności danej marki. Konieczny jest tu jednak wysokiej jakości nadruk. Jaką metodą go wykonać?

koszulki reklamowe nadruki odziez

Tradycyjny sitodruk

Druk sitowy, zwany również sitodrukiem, to jedna z najstarszych i najpopularniejszych metod nanoszenia obrazów na różne podłoża, w tym także na materiały tekstylne wykorzystywane do produkcji odzieży. Jak sama nazwa wskazuje, istotną rolę w tej technologii odgrywa sito, a właściwie siatka wykonana z napiętych nici, której poszczególne oczka zgodnie z projektem przykrywa się specjalnym szablonem i przez matrycę przeciska farby. Do zalet sitodruku należy duży wybór podłoży – można drukować np. na bawełnie i poliestrze oraz bogaty asortyment farb, które mogą być wodne, odblaskowe, plastizolowe, a nawet fluorescencyjne, co pozwala na uzyskiwanie ciekawych efektów na odzieży. Tym sposobem wykonuje się nadruki np. na koszulkach. Warto przy tym zaznaczyć, że zastosowanie sitodruku jest szczególnie opłacalne w przypadku większych zamówień.

Termotransfer

Druk termotransferowy zwany również sitodrukiem pośrednim wykonuje się przy użyciu wspomnianych w poprzednim akapicie farb plastizolowych, czyli pozbawionych szkodliwych substancji. Termotransfer może odbywać się przy użyciu aplikacji drukowanych z zastosowaniem technologii cyfrowej, które następnie wycina się, co daje duże możliwości projektowania nadruków w zakresie nie tylko ich kolorystyki, ale też kształtów.

W ten sposób zdobi się t-shirty, ale też np. czapki z daszkiem, szczególnie w przypadku większej ilości zamówień. – Podkreśla specjalista reprezentujący Drukarnię Nadruki Reklamowe z siedzibą w Bydgoszczy. – Do zalet tej techniki należy wysoka precyzja i możliwość uzyskania dobrych jakościowo grafik.

Fleksa

Technika ta polega na wygrzewaniu nadruków, które wycinane są przy pomocy plotera tnącego z folii typu flex. Proste grafiki, np. logotypy lub napisy są ten sposób trwale “przyklejane” do podłoża, np. do powierzchni koszulek lub bluz, ale też kurtek czy odzieży sportowej. Daje to trwałe i gładkie połączenie, a sama aplikacja charakteryzuje się zaś pełną, bogatą kolorystyką. Trzeba tu także wspomnieć o innych metodach wykonywania nadruków reklamowych na odzieży, w tym o technice sublimacji, która pozwala na trwałe i dokładne odwzorowanie grafiki na odzieży.

śr. ocena 5 / głosów 1