Artykuł sponsorowany

Metody nanoszenia nadruków na odzież

Metody nanoszenia nadruków na odzież

Odzież to jeden z najlepszych nośników reklamowych, który zapewnia długotrwałą emisję przekazu reklamowego na dużą skalę. Logo, grafikę czy slogan na koszulce, czapce lub bluzie widzi bowiem nie tylko użytkownik ubrań, ale też otaczające go osoby, co przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności danej marki. Konieczny jest tu jednak wysokiej jakości nadruk. Jaką metodą go wykonać?

Tradycyjny sitodruk

Druk sitowy, zwany również sitodrukiem, to jedna z najstarszych i najpopularniejszych metod nanoszenia obrazów na różne podłoża, w tym także na materiały tekstylne wykorzystywane do produkcji odzieży. Jak sama nazwa wskazuje, istotną rolę w tej technologii odgrywa sito, a właściwie siatka wykonana z napiętych nici, której poszczególne oczka zgodnie z projektem przykrywa się specjalnym szablonem i przez matrycę przeciska farby. Do zalet sitodruku należy duży wybór podłoży - można drukować np. na bawełnie i poliestrze oraz bogaty asortyment farb, które mogą być wodne, odblaskowe, plastizolowe, a nawet fluorescencyjne, co pozwala na uzyskiwanie ciekawych efektów na odzieży. Tym sposobem wykonuje się nadruki np. na koszulkach. Warto przy tym zaznaczyć, że zastosowanie sitodruku jest szczególnie opłacalne w przypadku większych zamówień.

Termotransfer

Druk termotransferowy zwany również sitodrukiem pośrednim wykonuje się przy użyciu wspomnianych w poprzednim akapicie farb plastizolowych, czyli pozbawionych szkodliwych substancji. Termotransfer może odbywać się przy użyciu aplikacji drukowanych z zastosowaniem technologii cyfrowej, które następnie wycina się, co daje duże możliwości projektowania nadruków w zakresie nie tylko ich kolorystyki, ale też kształtów.

W ten sposób zdobi się t-shirty, ale też np. czapki z daszkiem, szczególnie w przypadku większej ilości zamówień. - Podkreśla specjalista reprezentujący Drukarnię Nadruki Reklamowe z siedzibą w Bydgoszczy. - Do zalet tej techniki należy wysoka precyzja i możliwość uzyskania dobrych jakościowo grafik.

Fleksa

Technika ta polega na wygrzewaniu nadruków, które wycinane są przy pomocy plotera tnącego z folii typu flex. Proste grafiki, np. logotypy lub napisy są ten sposób trwale "przyklejane" do podłoża, np. do powierzchni koszulek lub bluz, ale też kurtek czy odzieży sportowej. Daje to trwałe i gładkie połączenie, a sama aplikacja charakteryzuje się zaś pełną, bogatą kolorystyką. Trzeba tu także wspomnieć o innych metodach wykonywania nadruków reklamowych na odzieży, w tym o technice sublimacji, która pozwala na trwałe i dokładne odwzorowanie grafiki na odzieży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.