Metody segregacji szkła
Segregacja szkła to trudne zadanie zwłaszcza wtedy, kiedy dotyczy dużych i często nieporęcznych elementów. Tworzywo to jest delikatne, dlatego trzeba się z nim wyjątkowo ostrożnie obchodzić. W zależności od formy oraz rozmiaru szklanych elementów segreguje się je w odmienny sposób. Wobec tego zakłady, w których wykorzystuje się ten surowiec, muszą dysponować odpowiednimi pojemnikami oraz wózkami.
Segregacja szkła – czego dotyczy?
W zakładach, w których produkowane są elementy ze szkła, są potrzebne specjalne rozwiązania dotyczące jego segregacji oraz transportu. Szyby oraz lustra w żadnym wypadku nie mogą stykać się ze sobą. Groziłoby to ich uszkodzeniem, pęknięciem oraz zarysowaniem. Dodatkowo muszą być składowane w taki sposób, aby można było łatwo je wyciągnąć oraz odłożyć na miejsce.
Produkcja szkła wiąże się także z powstawaniem odpadów. Stłuczony surowiec może być ponownie wykorzystany, jednak warunkiem jest, aby był przechowany w przystosowanych do tego pojemnikach.
„Szkło to specyficzne tworzywo, dlatego też do jego segregacji i przechowywania wykorzystuje się specjalne wózki oraz kontenery. Dzięki nim można je bezpiecznie składować, a szklane odpady mogą być prawidłowo magazynowane” – mówi ekspert z firmy GK PRODUCT.
Co wykorzystuje się do segregacji szkła?
Segregowanie szkła, szyb, dużych luster umożliwiają przystosowane do tego wózki. Są one podzielone kształtkami z poliamidu, dzięki czemu powstają w nich przedziały, w których można umieścić elementy ze szkła. Ich liczba może różnić się w zależności od modelu wózka.
Konstrukcje te są bardzo solidne, gdyż wykonuje się je z metalu. Zwrotne, skrętne koła zapewniają mobilność tym wózkom. Natomiast zamontowane hamulce to gwarancja bezpiecznego transportu szklanych towarów. Są one nieocenione w hutach oraz w zakładach szklarskich czy też w przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją okien, gdzie codziennie powstaje ogromna ilość nowych szyb.
Oprócz tego w miejscach takich przydadzą się również pojemne kontenery na stłuczkę. Ich zaletą jest to, że można przechowywać je piętrowo. Dodatkowo zostały one zaprojektowane w ten sposób, aby mogły zostać szybko i bez problemu opróżnione. Dlatego też mają otwierane dna. Ich konstrukcja zapewnia ponadto, że można je transportować przy pomocy wózków widłowych.
Powierzchnia kontenerów jest najczęściej ocynkowana ogniowo. Dzięki temu mogą być one wykorzystywane w miejscach, w których panują trudne warunki. Można spotkać także kontenery na stłuczkę wyposażone w skrętne koła.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana