Artykuł sponsorowany

Na czym polega audyt wewnętrzny firmy?

Na czym polega audyt wewnętrzny firmy?

Chociaż wielu osobom słowo „audyt” nie kojarzy się pozytywnie, nie jest tym samym co kontrola zewnętrzna. Audyt wewnętrzny firmy pełni inną rolę. To właśnie dzięki niemu przedsiębiorca może się dowiedzieć, jak rzeczywiście prosperuje przedsiębiorstwo, jak wyglądają zyski, co można poprawić i w jaki sposób udoskonalić procesy biznesowe. Jest to więc ogrom korzyści dla firmy. Na czym więc dokładnie polega audyt wewnętrzny? Wyjaśniamy.

Audyt wewnętrzny firmy – po co się go przeprowadza?

Audyt wewnętrzny jest procesem, który przynosi ogrom korzyści dla każdego przedsiębiorstwa. Audyt wewnętrzny nakierunkowuje na podejmowanie optymalnych decyzji w zakresie doskonalenia biznesu. Dzięki niemu jest możliwa poprawa jakości zarządzania organizacją i minimalizacja ryzyka działalności. Audyt w precyzyjny sposób wskazuje, co należy poprawić, zmienić, wdrożyć, co przynosi szkody, a co upragnione zyski. Jest swojego rodzaju pomocą dla każdego przedsiębiorcy, który chce, by jego firma prosperowała najwydajniej, jak jest to możliwe.

Audyt wewnętrzny firmy skupia się na tendencjach rynkowych i pozwala szybko reagować na niespodziewane zmiany. Usprawnia proces planowania inwestycji i przychodów. Ma ogromny wpływ na dynamikę rozwoju przedsiębiorstwa. Kontroler dokładnie analizuje wszystkie niezbędne wydarzenia i transakcje, by nakreślić rzetelny obraz firmy.

Jak wiadomo, przedsiębiorstwa działają w otoczeniu, które szybko ulega zmianom. Przez to istnieje niemałe ryzyko, że można po prostu „wypaść” z obiegu. Audyt zapobiega takim sytuacjom – wskazuje, co zrobić, aby ustabilizować pozycję firmy na rynku. Ułatwia także osiągnięcie celów organizacji i jej rozwój na każdej płaszczyźnie – zwłaszcza finansowej.

Tak więc audyt to przede wszystkim obiektywna weryfikacja i doradztwo.

Jak wygląda audyt wewnętrzny firmy?

Coraz więcej osób się decyduje na audyt wewnętrzny firmy, przeprowadzany przez wyspecjalizowane biura rachunkowe. Jest to bardzo korzystna finansowo opcja. W dodatku proces przebiega szybko i obiektywnie oraz nierzadko obejmuje weryfikację legalności podejmowanych działań w obszarze rozliczeń podatkowych.

Jak mówi specjalista z Biura Rachunkowego Finanse EG w Warszawie, po skontaktowaniu się z profesjonalistami następuje analiza udostępnionych przez klienta dokumentów źródłowych przedsiębiorstwa. Kolejnym krokiem są wywiady i warsztaty z pracownikami poszczególnych działów. Na tej podstawie specjaliści mogą dokonać oceny i zidentyfikować wszelkie nieprawidłowości. Ostatnim etapem jest rzetelna analiza, wykonanie raportu z rekomendacjami oraz przedstawienie go zarządowi przedsiębiorstwa.

Management dokładnie poznaje sytuację firmy, może naprawić usterki i niedociągnięcia oraz zaplanować dalsze działania biznesowe. Ponadto audyt pozwala uniknąć sporych strat finansowych i spokojnie rozwijać działalność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.