Na czym polega gumowanie bębnów?
Taśmy przenośnikowe wykorzystywane są w procesach technologicznych oraz w transporcie wewnątrzmagazynowym w bardzo wielu branżach przemysłu. Są to urządzenia służące do przemieszczania towarów. Jednym z ważniejszych elementów ich konstrukcji są wałki napędowe pokrywane specjalną gumą. Podczas intensywnej eksploatacji bębny te ulegają zużyciu. Wówczas jedynym rozwiązaniem jest ich regeneracja poprzez pokrycie nową warstwą gumy. Przeczytaj, jak wykonuje się gumowanie bębnów.
Zastosowanie taśm przenośnikowych
Taśmy przenośnikowe znajdują szerokie zastosowanie w bardzo wielu branżach produkcyjnych i usługowych. Nieodzowne są w firmach zajmujących się recyklingiem, a więc w sortowniach śmieci, zakładach segregacji odpadów komunalnych, zakładach przerobu odpadów metalowych, na wysypiska odpadów, w zakładach utylizacji śmieci i wielu innych. Znaczące zastosowanie mają także w kopalniach odkrywkowych piasku, kamieni, kruszyw naturalnych i w zakładach surowców drogowych. Taśmy przenośnikowe wykorzystuje się również w zakładach chemicznych, firmach drzewnych, w ciepłowniach, przy produkcji betonu i cementu oraz w wielu innych firmach produkcyjnych i przetwórczych.
Bębny podstawowym elementem taśm transportowych
Każda taśma transportowa napędzana jest przez bęben napędowy. Musi być on pokryty warstwą specjalnej, wytrzymałej i odpornej na obciążenia mechaniczne i termiczne gumy. Pełnosprawny wałek napędowy zapewnia niezawodną pracę taśmy przenośnikowej, dając jej odpowiednie podparcie oraz przenosząc napęd. Mimo ogromnej wytrzymałości pokrycie wałów napędowych zużywa się pod wpływem obciążeń i wymaga wymiany lub naprawy. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest gumowanie bębnów w specjalistycznej firmie. Dobrym przykładem profesjonalistów zajmujących się gumowaniem metali jest zakład produkcyjny Global Serwis w Wolbromiu. Specjalizuję się on w kompleksowym serwisie taśm przenośnikowych.
Wszystkie etapy gumowania wałków i bębnów
Gumowanie bębnów przenośnikowych korzystnie wpływa na poprawę wydajności urządzenia transportowego oraz zabezpiecza elementy narażone na długotrwałe tarcie. Każdy proces gumowania składa się z wielu etapów. Wszystkie elementy przed regeneracją poddawane są skrupulatnej kontroli, która ocenia stopień ich zużycia. Naprawa rozpoczyna się czyszczeniem i wysuszeniem powierzchni wałka. Następnym etapem jest nakładanie na element specjalnego kleju lub warstwy gumowej, zależnie od wybranego sposobu gumowania. Jest to metoda oklejania lub wulkanizacji. Do procesu gumowania metali używa się najwyższej klasy mieszanin o zróżnicowanych parametrach. Mogą być to mieszanki trudnościeralne obojętne na działanie chemiczne, o podwyższonej odporności na oleje, smary oraz starzenie cieplne, dostosowane do pracy w temperaturze do ok. 100 °C, odporne na działanie czynników atmosferycznych, a także mieszanki do stosowania w przemyśle spożywczym. Możliwe jest wykończenie pokrycia gumowego na gładko, w wersji karo lub z ceramiką. Cały proces kończy się wypełnianiem obrzeży gumą w płynie, która zapewnia szczelność oraz estetykę wykończenia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana