Odzież reklamowa - przejaw nowoczesnego marketingu
Nowoczesny marketing oferuje wiele rozwiązań firmom, którym zależy na doskonaleniu wizerunku, zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Jedną z propozycji jest odzież firmowa, która poza swoją standardową rolą okrycia, spełnia kilka dodatkowych funkcji. Dla wielu przedsiębiorstw, odzież tego typu jest składową rocznego budżetu. Najczęściej wybierane są koszulki, koszule, polary oraz kurtki z logo haftowanym lub w formie naszywki.
Odzież reklamowa powinna być dobierana w zależności od przeznaczenia oraz rodzaju branży. Po ustaleniu odpowiedniego budżetu, firma ocenia, na jaki rodzaj odzieży może sobie pozwolić. W sytuacji, kiedy potrzebne będą duże nakłady ubrań, warto zdecydować się na klasyczne koszulki, z haftowanym logo lub firmowymi wszywkami. T-shirty są najbardziej uniwersalne i najtańsze w stosunku do pozostałych opcji. Natomiast decydując się na koszule, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami produkcji. Ich niewątpliwą zaletą jest elegancja, dlatego ten rodzaj odzieży, najczęściej wybierany jest dla pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem, np. banku lub linii lotniczych.
Czy jakość odzieży firmowej ma wpływ na postrzeganie firmy?
W aspekcie odzieży reklamowej jakość odpowiada za efekt.
-Jeżeli firma chce być dobrze postrzegana i polecana, nie może sobie pozwolić na ubrania słabej jakości, które po jednym użyciu lub praniu będą porozciągane, stracą kolor, a przywieszki na suwaku odpadną
– wyjaśnia pracownik firmy Imar. W efekcie klient, o którego firma chciała zadbać, wyrzuca ubranie do kosza, a pracownik, zakładając np. rozciągniętą, spraną koszulę, nie będzie w sposób estetyczny reprezentował firmy, wręcz zniechęci potencjalnych kontrahentów. Aby uniknąć tego typu przykrych doświadczeń, warto wybierać producentów, którzy oferują odzież uszytą z wysokiej jakości tkanin. Najwłaściwsze będą materiały oddychające, impregnowane, Lycra oraz Spandex, ponieważ nie stracą po pierwszym praniu kształtów oraz kolorów.
Gdzie stosować odzież reklamową, aby była skuteczna?
Celem stosowania odzieży reklamowej jest m. in. podtrzymanie relacji z obecnymi klientami oraz przekonanie do kontaktu potencjalnych odbiorców oferowanych usług. Można wyróżnić kilka obszarów, gdzie odzież tego typu pełni rolę marketingową:
- wydarzenia sportowe, targi lub integracje – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i ma ono znaczenie w późniejszej ocenie firmy,
- prezent dla klientów lub pracowników - pozwala zbudować pozytywną relację, świadczy o zaangażowaniu i chęci dalszej współpracy,
- dress code dla pracowników – gwarantuje profesjonalny wygląd wszystkich pracowników oraz pozwala klientom łatwo ich rozpoznać w sklepach lub restauracjach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana