Artykuł sponsorowany

Odzież reklamowa - przejaw nowoczesnego marketingu

Odzież reklamowa - przejaw nowoczesnego marketingu

Nowoczesny marketing oferuje wiele rozwiązań firmom, którym zależy na doskonaleniu wizerunku, zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Jedną z propozycji jest odzież firmowa, która poza swoją standardową rolą okrycia, spełnia kilka dodatkowych funkcji. Dla wielu przedsiębiorstw, odzież tego typu jest składową rocznego budżetu. Najczęściej wybierane są koszulki, koszule, polary oraz kurtki z logo haftowanym lub w formie naszywki.

Odzież reklamowa powinna być dobierana w zależności od przeznaczenia oraz rodzaju branży. Po ustaleniu odpowiedniego budżetu, firma ocenia, na jaki rodzaj odzieży może sobie pozwolić. W sytuacji, kiedy potrzebne będą duże nakłady ubrań, warto zdecydować się na klasyczne koszulki, z haftowanym logo lub firmowymi wszywkami. T-shirty są najbardziej uniwersalne i najtańsze w stosunku do pozostałych opcji. Natomiast decydując się na koszule, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami produkcji. Ich niewątpliwą zaletą jest elegancja, dlatego ten rodzaj odzieży, najczęściej wybierany jest dla pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem, np. banku lub linii lotniczych.

Czy jakość odzieży firmowej ma wpływ na postrzeganie firmy?

W aspekcie odzieży reklamowej jakość odpowiada za efekt.

-Jeżeli firma chce być dobrze postrzegana i polecana, nie może sobie pozwolić na ubrania słabej jakości, które po jednym użyciu lub praniu będą porozciągane, stracą kolor, a przywieszki na suwaku odpadną

– wyjaśnia pracownik firmy Imar. W efekcie klient, o którego firma chciała zadbać, wyrzuca ubranie do kosza, a pracownik, zakładając np. rozciągniętą, spraną koszulę, nie będzie w sposób estetyczny reprezentował firmy, wręcz zniechęci potencjalnych kontrahentów. Aby uniknąć tego typu przykrych doświadczeń, warto wybierać producentów, którzy oferują odzież uszytą z wysokiej jakości tkanin. Najwłaściwsze będą materiały oddychające, impregnowane, Lycra oraz Spandex, ponieważ nie stracą po pierwszym praniu kształtów oraz kolorów.

Gdzie stosować odzież reklamową, aby była skuteczna?

Celem stosowania odzieży reklamowej jest m. in. podtrzymanie relacji z obecnymi klientami oraz przekonanie do kontaktu potencjalnych odbiorców oferowanych usług. Można wyróżnić kilka obszarów, gdzie odzież tego typu pełni rolę marketingową:

  • wydarzenia sportowe, targi lub integracje – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i ma ono znaczenie w późniejszej ocenie firmy,
  • prezent dla klientów lub pracowników - pozwala zbudować pozytywną relację, świadczy o zaangażowaniu i chęci dalszej współpracy,
  • dress code dla pracowników – gwarantuje profesjonalny wygląd wszystkich pracowników oraz pozwala klientom łatwo ich rozpoznać w sklepach lub restauracjach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.