Artykuł sponsorowany

Restrukturyzacja jako ratunek przed upadłością

Restrukturyzacja jako ratunek przed upadłością

Restrukturyzacja jest wieloetapowym, złożonym procesem. Dzieje się tak dlatego, że swoim zasięgiem obejmuje całość firmy i prowadzonych przez nią działań, przez co może przywrócić jej prawidłowe funkcjonowanie. Jednostki, które nie dostosowywały się do zmian zachodzących na rynku, mogą mieć poważny problem i znaleźć się nawet na skraju bankructwa. W takich sytuacjach powinny skorzystać z restrukturyzacji.

Jakie korzyści niesie ze sobą restrukturyzacja przedsiębiorstwa?

Restrukturyzacja oraz upadłość firmy to wbrew temu, co uważają niektórzy, dwa mocno powiązane ze sobą pojęcia. Proces wprowadzenia zmian w przedsiębiorstwie jest w stanie uchronić go przed upadłością. Wynika to z zawarcia układu z wierzycielami. Ponadto sama restrukturyzacja daje firmie wiele korzyści. Przede wszystkim:

  • może uchronić jednostkę ją przed działaniami agresywnymi prowadzonymi ze strony wierzycieli,
  • daje czas, który niezbędny jest do wprowadzenia zmian – mogą one dotyczyć różnych aspektów firmy np. poprawy wizerunku czy zwiększenia jakości oferowanych produktów i usług,
  • umożliwia pozyskanie dodatkowych źródeł finansowania, które pochodzą z pomocy publicznej.

Zmiany korzystne dla firmy i kontrahentów

Specjalista z Kancelarii Ekonomiczno-Prawnej Doradca zauważa: Proces restrukturyzacji bardzo często doceniany jest nie tylko przez właścicieli przedsiębiorstwa, ale także samych wierzycieli. Dzięki odpowiednio przygotowanemu planowi możliwe jest ponowne przywrócenie wypłacalności firmy.

Prawo dotyczące zmian w zakresie reorganizacji podmiotu, któremu grozi upadłość, uwzględnia cztery rodzaje postępowań. Trzy z nich klasyfikowane są jako postępowania sądowe, natomiast jedno pozasądowe. Zalicza się do nich działania:

  • dotyczące zatwierdzenia układu (pozasądowe), czynności prowadzone są przez doradcę, a ostateczna decyzja zatwierdzana jest przed sądem,
  • przyśpieszone układowe, które daje dłużnikowi możliwość zawarcia układu po sporządzeniu spisu wierzytelności w bardzo uproszczonym stopniu,
  • układowe w normalnym trybie,
  • sanacyjne, które jest najbardziej złożone, a jednocześnie umożliwia dłużnikowi przeprowadzenie działań formalno-prawnych oraz zawarcie układu po wprowadzeniu przez niego spisu wierzytelności.

Wybór odpowiedniego trybu restrukturyzacji uzależniony jest przede wszystkim od sytuacji, w jakiej znajduje się dana jednostka przedsiębiorcza.

Dlaczego firma powinna zdecydować się na restrukturyzację?

Proces restrukturyzacji umożliwia przedsiębiorstwu wprowadzenia istotnych zmian w sposobie jego funkcjonowania. Dzięki temu jednostka może odzyskać dawną pozycję na rynku, a nawet stać się konkurencją dla innych firm działających w tej samej branży. Najważniejszym plusem jest jednak fakt, że tego typu działanie chroni podmiot gospodarczy przed upadłością, co daje ogromną szansę na wyjście z kryzysowej sytuacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.