Wyłączanie trybów awaryjnych, ograniczenia mocy i prędkości w ciągnikach siodłowych, autobusach, maszynach rolniczych i budowlanych

Pojazdy, które jeżdżą na trybie awaryjnym i mają ograniczoną moc i prędkość, nie tylko spalają więcej paliwa, ale szybciej się niszczą oraz są mniej wydajne. Przekłada się to na pracę – w szczególności jej efektywność. Warto więc pomyśleć o nowoczesnych rozwiązaniach, dzięki którym unikniesz zbędnych wydatków i nerwów, a także poprawisz parametry maszyny. Jak zadbać o swój środek transportu – w tym autobus czy pojazdy rolnicze?

Tryby awaryjne i ograniczenia mocy w maszynach – jak sobie z tym poradzić?

Jeśli chcesz zwiększyć wydajność pojazdu, poprawić jego parametry i wpłynąć na zmniejszenie kosztów oraz efektywność pracy, postaw na wyłączenie trybów awaryjnych, ograniczenia mocy i prędkości.

Jak wiadomo, samochody ciężarowe, autobusy, maszyny budowlane i rolnicze po usterkach w układzie SCR AdBlue, DPF i EGR wymuszają wystąpienie błędu związanego z ograniczeniem mocy. Następnie po kilku godzinach występuje też ograniczenie prędkości do 20 km/h. Na szczęście jest możliwość anulowania programowo takich blokad. Dlatego warto się dowiedzieć, czym jest wyłączenie filtra cząstek stałych, zaworu EGR i programowania układu SCR AdBlue. Jak to wygląda?

Coraz więcej posiadaczy maszyn rolniczych, w tym ciągnika, a nawet autobusów i sprzętu budowlanego chce zredukować ograniczenia mocy pojazdów. Nic dziwnego – ma to wpływ na ich efektywność. Z tego względu decydują się na wspomniane wyłączenie filtra cząstek stałych. Nie powoduje to skutków ubocznych, takich jak zwiększenie emisji spalin, czy pojawienie się niepożądanego dymienia. Specjaliści rzetelnie zajmują się zmianami w taki sposób, że nie ma obawy, iż dojdzie do braku wykrycia filtra przy okresowej kontroli diagnostycznej. Jest to jednorazowa operacja w odróżnieniu od kosztownej regeneracji czy wypalania.

Do tego dużą popularnością się cieszy wyłączenie zaworu EGR. To on odpowiada za recyrkulację spalin, w tym obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komór spalania. Przez to dochodzi do zaniżenia mocy jednostki napędowej, co skutkuje awariami. Wyłączenie zaworu poprawia też dynamikę pojazdu, a Ty nie masz problemów z kontrolką „check engine”.

Warto też poznać usługę programowego wyłączenia układu SCR AdBlue w ciągniku, kombajnie czy maszynie budowlanej z zastosowaniem bezpiecznego złącza OBD. Nierzadko taki system generuje problematyczne awarie, w tym czujnika NOX lub ciśnienia pompy AdBlue. Usterki w efekcie nie tylko powodują ograniczenie mocy silnika, ale w dodatku ich naprawa jest nadzwyczaj kosztowna i czasochłonna. Wyłączenie układu SCR AdBlue wystarczy przeprowadzić jednorazowo, a proces jest odwracalny – w razie potrzeby powrócisz do seryjnego oprogramowania. Po wykonaniu usługi silnik nie przechodzi w tryb ograniczenia mocy. Wszelkie problematyczne błędy AdBlue nie pojawiają się już na Twojej desce rozdzielczej.

Jeśli chcesz poprawić sprawność i wydajność maszyny postaw też na chiptuning. Zwiększa on moc, a jednocześnie wpływa na oszczędności paliwa. Sekret tkwi w zmianie momentu obrotowego, więc sprzęt może działać na wyższym biegu. Przekłada się to na zdecydowanie rzadsze tankowanie.

Gdzie przeprowadzić wyłączenie trybów awaryjnych, ograniczenia mocy i prędkości?

Jeśli chcesz więc, by Twój pojazd był najwydajniejszy i generował jak najmniej wydatków, postaw na sprawdzone firmy, które się zajmują wyłączeniem trybów awaryjnych, ograniczenia mocy i prędkości. Tak jest w przypadku specjalistów z DAF CENTRUM, którzy oferują wyłączenie DPF i wyżej wymienione usługi.

Ograniczenia mocy nie muszą wpływać na Twoją wydajność. Bezpieczne, korzystne cenowo i profesjonalne zabiegi sprawdzą się zarówno w przypadku ciągników siodłowych, jak i autobusów, maszyn rolniczych i budowlanych.

śr. ocena 0 / głosów 0