Jeep Renegade – samochód nawet na najtrudniejsze wyzwania
Amerykański rodowód, włoska precyzja – tak w skrócie opisywany jest nowy Jeep Renegade, samochód który przez polską redakcję miesięcznika „Top Gear” został uhonorowany tytułem „Najlepszego Samochodu na Polskie Drogi”.
Amerykańska marka Jeep na tyle wrosła w świadomość, że na każdy samochód terenowy zwykło się mówić Jeep. Jednak, wbrew pozorom Jeep Renegade nie jest rodowitym Amerykaninem. To pierwszy w historii Jeep zbudowany od podstaw przy olbrzymim wsparciu Fiata, to także pierwszy samochód Jeepa produkowany w pełni poza Stanami Zjednoczonymi.
Baby Jeep – terenówka najmniejsza w rodzinie
Nowy Jeep, jak na najmniejszy model w rodzinie, wcale nie jest taki mały. Auto ma 4236 mm długości i 1805 mm szerokości, co sprawia, że jest nieco większy od swojego bezpośredniego konkurenta Skody Yeti. Nadwozie samochodu stworzyli Amerykanie, opierając je na stylistyce Wranglera. Przód oczywiście uwieńczony jest charakterystycznym siedmiowlotowym grillem. Do tradycji Jeepa nawiązują także duże okrągłe reflektory i trapezowe nadkola.
Wnętrze samochodu jest już bardziej europejskie. Widać w nim włoską dbałość o jakość materiałów, bez amerykańskiego umiłowania do plastiku. Przestrzeń została rozsądnie rozplanowana i praktycznie wyposażona w odpowiednią ilość schowków i uchwytów.
Siedzenia pasażerów są ergonomiczne i dobrze wyprofilowane, dlatego jazda po bezdrożach będzie przebiegać w całkiem komfortowych warunkach. Na zapasy, niezbędne w trakcie każdej wyprawy, mamy do dyspozycji 351 litrowy bagażnik (1297 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach).
Auto na bieszczadzkie bezdroża
Wstęp już był, teraz czas na konkrety. Jedną z największych zalet Jeepa Renegade jest jego zawieszenie, które sprawia, że auto doskonale zachowuje się zarówno na asfalcie, jak i podczas dynamicznej jazdy po bezdrożach. Konstrukcja tylnego zawieszania umożliwia Jeepowi Renegade maksymalizację ugięcia sprężyny, poprawę funkcjonowania układu kierowniczego i zapewnia do 205 mm ugięcia tylnego koła. Z kolei zawieszenie MacPherson zapewnia do 170 mm ugięcia przedniej osi i poprawione zachowanie w zakrętach. Dzięki temu, autem jeździ się pewnie i wygodnie, jakby należało do rodziny kompaktów.
Auto może być wyposażone w dwa napędy do wyboru - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Połączone są z systemem kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock) Auto, Snow, Sand i Mud. Umożliwiają one optymalne dostosowanie parametrów samochodu do dowolnej nawierzchni.
Nowy Jeep w wersji europejskiej oferuje dwa silniki benzynowe i dwa diesla. Najmocniejszymi są 170-konny benzynowy silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz 170-konny diesel - dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowa jakość, dawna renoma
Nowy Jeep łączy wszystko co zbudowało legendę tej marki. Europejscy klienci dostaną w pakiecie, dobrą terenówkę, która z powodzeniem może powalczyć z innymi samochodami w tej kategorii, a zawstydza każde „bulwarowe 4X4”. Auto ma swój dobry styl Jeepa, który wyróżnia go z bliźniaczo podobnych do siebie SUV-ów. Całość dopełnia włoska dbałość o detale i doskonałe wykończenie. Jeep Reenegade można kupić w renomowanych salonach, takich jak Centrum Motoryzacyjne Auto Plus.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana