Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy wyborze auta dostawczego?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze auta dostawczego?

Samochód dostawczy to nie tylko środek transportu, ale i narzędzie lub miejsce pracy. Przyjmuje się, że samochód dostawczy ma dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony i do jego kierowania wystarczy prawo jazdy kategorii B. Zakup odpowiedniego auta dostawczego, które spełni wszystkie wymagania i nie będzie sprawiać problemów użytkowych może być nie lada wyzwaniem. Warto wiedzieć, na jakiej podstawie podjąć właściwą decyzję zakupu takiego auta.

W przypadku auta dostawczego ważna jest przestrzeń użytkowa, która musi być dopasowana do potrzeb firmy i rodzaju działalności. Wiadomo, że duża firma budowlana będzie potrzebowała większego auta niż na przykład dostawca sklepu osiedlowego. Należy również określić, jaka liczba miejsc siedzących jest potrzebna – czy na przykład wystarczą tylko dwa miejsca siedzące, bo kierowca będzie zazwyczaj poruszał się sam, czy raczej  wymagana jest większa liczba miejsc, np. z racji pomocy innych pracowników przy rozładunku. Kolejnym aspektem jest rodzaj napędu i spalanie. Najlepiej porównać modele samochodów i zweryfikować ich opłacalność.

Jak wyjaśnia specjalista z firmy golemo.pl: „Przedsiębiorcy zazwyczaj decydują się na silnik diesla, ale zawsze pomagamy sprawdzić różne opcje, tak, aby klient wybrał najlepszą dla siebie wersję ekonomicznego auta”.

Samochód dostawczy – nowy, czy używany?

Ważną kwestią są koszty, więc należy zastanowić się, jaką kwotę chcemy przeznaczyć na zakup auta dostawczego i odpowiednio wcześniej pomyśleć nad sposobem finansowania zakupu samochodu. Często przedsiębiorcy, decydują się na leasing albo na zakup używanego samochodu dostawczego. Porównując kilka modeli aut, należy wziąć pod uwagę koszt części zamiennych i serwisowania danego auta. Po takim porównaniu może się okazać, że dopłacenie kilku, czy nawet kilkunastu tysięcy złotych do innego modelu będzie ostatecznie bardziej opłacalne. Trzeba wziąć również pod uwagę koszty przeglądów technicznych.  Jeśli w ostatecznym rozrachunku okaże się, że w okresie kilku lat przeglądy i konserwacje danego modelu samochodu wychodzą drożej, niż zakup droższego auta, to wybór staje się oczywisty. W przypadku leasingu musimy przyjrzeć się wysokości rat i utracie wartości po danym okresie eksploatacji, gdy będzie już można sprzedać samochód. Auto dostawcze ma ogromny wpływ na sposób funkcjonowania firmy. Od jego sprawności, spalania i innych kosztów eksploatacji zależy, ile firma wyda pieniędzy i w jaki sposób będzie realizowała swoje zadania. Im lepszy będzie samochód, tym lepiej dla firmy – więcej zaoszczędzi, uniknie przestojów spowodowanych awariami i będzie w każdej chwili przygotowana do wykonania transportu lub podjęcia się danego zlecenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.