Artykuł sponsorowany

Broker a firma kurierska - podobieństwa i różnice

Broker a firma kurierska - podobieństwa i różnice

Przesyłki kurierskie cieszą się coraz większym uznaniem wśród klientów, gdyż są dużo wygodniejsze niż tradycyjne usługi pocztowe. Paczka wysłana przez kuriera może być u nadawcy już następnego dnia, a dodatkowo firmy kurierskie na bieżąco realizują wysyłki zagraniczne. Mało znaną nowością na rynku są brokerzy, którzy oferują możliwość łatwiejszego znalezienia odpowiedniego przewoźnika. Na czym polegają te usługi?

Broker czy firma kurierska?

Obecnie większość spraw można załatwić przez internet i tak samo jest w przypadku nadawania przesyłek krajowych i międzynarodowych. Broker kurierski to platforma, za pośrednictwem której można nadać paczkę, wybierając z listy najlepszego przewoźnika. Po wypełnieniu formularza z parametrami paczki, platforma generuje oferty firm kurierskich, które świadczą usługi w określonym zakresie.

Broker kurierski to idealne rozwiązanie dla osób, które szukają przewoźnika dla swojej paczki, a chcą zaoszczędzić czas na porównywaniu różnych ofert – mówi specjalista z firmy TuWysylam. – To szczególnie przydatne narzędzie, w przypadku paczek o niestandardowych wymiarach. Zamiast kontaktować się z każdą firmą osobno, można szybko sprawdzić, który kurier oferuje transport przesyłek o szczególnych gabarytach – dodaje.

Broker a kurier – podobieństwa

Nadawanie paczki przez kuriera i brokera jest bardzo podobne. W obu przypadkach chodzi o jak najłatwiejsze zamówienie przewoźnika i bezproblemowe wysłanie przesyłki. Wśród podobieństw można wymienić:

  • możliwość nadania paczki przez internet,
  • prosty sposób komunikacji,
  • możliwość sprawdzenia ceny wysyłki w internecie,
  • możliwość wygenerowania i wydrukowania listu przewozowego,
  • minimum formalności,
  • rabaty dla stałych klientów.

Korzystając z usług brokera, wystarczy wypełnić krótki formularz i za jego pośrednictwem zamówić kuriera. Taka sama możliwość jest w przypadku firmy kurierskiej, dlatego intuicyjność obsługi jest bardzo podobna.

Broker a kurier – różnice

Mimo że broker i firma kurierska działają podobnie, to niektóre kwestie jednak znacznie się różnią. Może to mieć spory wpływ na podjęcie decyzji, z której oferty warto skorzystać.

  • Ceny u brokera są niższe niż w przypadku zamawiania usługi bezpośrednio u kuriera.
  • Firmy kurierskie dają więcej możliwości komunikacji (internet, telefon, osobisty kontakt w siedzibie).
  • Brokerzy porównują ze sobą wiele ofert, ci ułatwia wybór najkorzystniejszej opcji.
  • Broker ułatwia znalezieniem kuriera, który oferuje transport nietypowych paczek.
  • Formalność w przypadku usług brokerskich są ograniczone do minimum.

Brokerzy i firmy kurierskie bezpośrednio ze sobą współpracują, dlatego najważniejsze różnice wynikają tylko ze sposobu komunikacji i procedury nadawania przesyłek.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.