Artykuł sponsorowany

Co zrobić, kiedy urządzenie biurowe uległo awarii?

Co zrobić, kiedy urządzenie biurowe uległo awarii?

W pracy biurowej nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której dochodzi do awarii sprzętu w najmniej odpowiednim momencie. Uszkodzenie wykorzystywanych na co dzień urządzeń to problem dla każdej firmy. Jak można poradzić sobie z uszkodzoną kserokopiarką, czy drukarką? Część napraw można wykonać samodzielnie – zwłaszcza jeżeli ich powód nie jest skomplikowany. Zanim zaczniesz panikować, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Podstawowe wyposażenie każdego biura

Sprzęt biurowy w każdym przedsiębiorstwie jest bardzo mocno wykorzystywany. Praktycznie codziennie drukuje się szereg istotnych dokumentów, wniosków, umów, czy wielu innych potrzebnych materiałów, których posiadanie w wersji papierowej jest nieuniknione. Problem z uszkodzonym urządzeniem może być niezwykle uciążliwy. Zepsuta drukarka czy kserokopiarka może skutecznie spowolnić pracę lub w najgorszej sytuacji całkowicie ją przerwać.

Specjalista z firmy Biurimex zauważa: Z uwagi na bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii sprzętu drukującego, warto zadbać o to, aby takie wypadki nie paraliżowały pracy całego biura. Można zabezpieczyć się, kupują dodatkową – awaryjną drukarkę z funkcją ksero.

Urządzenie uległo awarii – czy można było temu zapobiec?

Możliwość wystąpienia awarii podczas pracy danego urządzenia wcale nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Często ma na to wpływ sam sposób użytkowania. Przyczyn awarii sprzętu może być wiele:

  • uszkodzenie wynikające z ilości wydrukowanych stron,
  • zacięcie się papieru i wkręcenie w rolki,
  • usterka mechaniczna.

Nieoczekiwane zepsucie sprzętu biurowego jest zdecydowanie częstsze w przypadku urządzeń, które lata świetności mają już dawno za sobą. Aktualnie, najnowocześniejsze maszyny drukujące produkowane są w oparciu o najwyższe standardy i z wykorzystaniem najlepszych materiałów. Jednak to nie jedyny aspekt, który ma wpływ na ich mniejszą awaryjność. Także stosunkowo długi okres gwarancyjny, sprawia, że nawet w sytuacji powstania awarii można liczyć na szybką i sprawną pomoc serwisanta. W przypadku nowych urządzeń naprawa może być kwestią maksymalnie kilku godzin – w zależności od złożoności problemu. W przypadku usterki w starszych modelach pojawia się dylemat z dostępnością części zamiennych, a to oznacza dłuższy czas oczekiwania na wyeliminowanie awarii.

Usterki sprzętu biurowego – prędzej czy później zawsze się pojawią

Niezależnie od modelu urządzenia biurowego prędzej czy później może dojść do jego usterki. Związane jest to przede wszystkim z dużym obciążeniem pracy. Podczas okresu gwarancyjnego nie ma problemu z szybką naprawą urządzenia, czy jego wymianą na nowy model. Jednak sytuacja staje się bardziej skomplikowana, kiedy okres gwarancyjny mija. Wówczas warto zastanowić się nad współpracą z dobrym serwisem urządzeń biurowych, który w krótkim czasie będzie mógł zareagować. Zalecane są również regularne kontrole, które w wielu przypadkach całkowicie eliminują uszkodzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.