Co zrobić, kiedy urządzenie biurowe uległo awarii?
W pracy biurowej nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której dochodzi do awarii sprzętu w najmniej odpowiednim momencie. Uszkodzenie wykorzystywanych na co dzień urządzeń to problem dla każdej firmy. Jak można poradzić sobie z uszkodzoną kserokopiarką, czy drukarką? Część napraw można wykonać samodzielnie – zwłaszcza jeżeli ich powód nie jest skomplikowany. Zanim zaczniesz panikować, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
Podstawowe wyposażenie każdego biura
Sprzęt biurowy w każdym przedsiębiorstwie jest bardzo mocno wykorzystywany. Praktycznie codziennie drukuje się szereg istotnych dokumentów, wniosków, umów, czy wielu innych potrzebnych materiałów, których posiadanie w wersji papierowej jest nieuniknione. Problem z uszkodzonym urządzeniem może być niezwykle uciążliwy. Zepsuta drukarka czy kserokopiarka może skutecznie spowolnić pracę lub w najgorszej sytuacji całkowicie ją przerwać.
Specjalista z firmy Biurimex zauważa: Z uwagi na bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii sprzętu drukującego, warto zadbać o to, aby takie wypadki nie paraliżowały pracy całego biura. Można zabezpieczyć się, kupują dodatkową – awaryjną drukarkę z funkcją ksero.
Urządzenie uległo awarii – czy można było temu zapobiec?
Możliwość wystąpienia awarii podczas pracy danego urządzenia wcale nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Często ma na to wpływ sam sposób użytkowania. Przyczyn awarii sprzętu może być wiele:
- uszkodzenie wynikające z ilości wydrukowanych stron,
- zacięcie się papieru i wkręcenie w rolki,
- usterka mechaniczna.
Nieoczekiwane zepsucie sprzętu biurowego jest zdecydowanie częstsze w przypadku urządzeń, które lata świetności mają już dawno za sobą. Aktualnie, najnowocześniejsze maszyny drukujące produkowane są w oparciu o najwyższe standardy i z wykorzystaniem najlepszych materiałów. Jednak to nie jedyny aspekt, który ma wpływ na ich mniejszą awaryjność. Także stosunkowo długi okres gwarancyjny, sprawia, że nawet w sytuacji powstania awarii można liczyć na szybką i sprawną pomoc serwisanta. W przypadku nowych urządzeń naprawa może być kwestią maksymalnie kilku godzin – w zależności od złożoności problemu. W przypadku usterki w starszych modelach pojawia się dylemat z dostępnością części zamiennych, a to oznacza dłuższy czas oczekiwania na wyeliminowanie awarii.
Usterki sprzętu biurowego – prędzej czy później zawsze się pojawią
Niezależnie od modelu urządzenia biurowego prędzej czy później może dojść do jego usterki. Związane jest to przede wszystkim z dużym obciążeniem pracy. Podczas okresu gwarancyjnego nie ma problemu z szybką naprawą urządzenia, czy jego wymianą na nowy model. Jednak sytuacja staje się bardziej skomplikowana, kiedy okres gwarancyjny mija. Wówczas warto zastanowić się nad współpracą z dobrym serwisem urządzeń biurowych, który w krótkim czasie będzie mógł zareagować. Zalecane są również regularne kontrole, które w wielu przypadkach całkowicie eliminują uszkodzenia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana