Czym jest outsourcing sprzedażowy?
Outsourcing sprzedażowy to nic innego, jak „wypożyczenie” handlowca z agencji pracy tymczasowej do innej firmy. Jednak odbywa się ono na nieco innych zasad niż zwykły leasing pracowniczy. W przypadku leasingu, to klient agencji pracy, czyli firma, do której zostaje wypożyczony pracownik, odpowiada za szkolenia, wyznaczanie i rozliczanie celów, a agencja zapewnia jedynie zaplecze prawne takie, jak umowa o pracę, ubezpieczenie etc. W outsourcingu sprzedażowym agencja pracy czuwa nad całym procesem sprzedaży, czyli nie tylko rekrutuje handlowców i podpisuje z nimi umowę, ale także szkoli ich, nadzoruje pracę i rozlicza się z wyników sprzedaży przed firmą, która zleciła działania.
Zalety takiego rozwiązania
W ramach outsourcingu sprzedażowego otrzymujemy tak naprawdę nie tylko pracownika, którego nie musimy zatrudniać u siebie na stałe, ale także całe know – how, które jest szczególnie przydatne dla małych, stawiających dopiero pierwsze kroki przedsiębiorców. Z kolei te już rozwinięte firmy mogą odnaleźć w outsourcingu przede wszystkim oszczędności oraz łatwiejszy dostęp i kontrole nad mniej atrakcyjnymi lokalizacjami, do których nie opłaca się wysyłać czołowych handlowców. I tu świetnie sprawdza się merchandising.
Jaki wybrać?
Decydując się na takie rozwiązanie, powinniśmy poszukać agencji pracy tymczasowej, która specjalizuje się w outsourcingu sprzedażowym w danej branży i dysponuje bazą pracowników, np. Agencja Pośrednictwa Pracy Human Pro.