Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć markę osobistą?

Jak stworzyć markę osobistą?

Czy wiesz, że pierwsze wrażenie kształtuje się nawet w ciągu od 0,1 sekundy, maksymalnie do 30 sekund? Podobnie jest w przypadku marki osobistej – często zaledwie w kilka sekund odbiorcy decydują, czy uznają ją za godną uwagi, czy też nie. Budowanie personal brandingu to mnóstwo elementów składowych, w które wchodzi nie tylko wizerunek zewnętrzny, ale też metody promocji, kontaktu czy też wartości. Jak więc stworzyć skuteczną markę osobistą?

Budowanie marki osobistej – co jest najważniejsze?

Prowadzisz własną firmę, otwierasz działalność, rozpoczynasz specjalizację, próbujesz się wypromować jako freelancer… niezależnie od celu, budowanie marki osobistej w większości przypadków wygląda podobnie. Stworzenie silnego personal brandingu daje przewagę przede wszystkim w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Marka osobista to Twój niepowtarzalny kanał skierowany w stronę klientów i odbiorców – dzięki niemu przyciągasz ich i zostawiasz przy sobie na dłużej.

Jak powiedział założyciel Amazona Jeff Bezos:

Marka osobista to to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy nie ma Cię w pokoju. Marka to również wyobrażenie innych o nas i to właśnie wyobrażenie ma ogromny wpływ na nasze zawodowe i prywatne relacje.

Dlatego w pierwszej kolejności musisz ustalić, co chcesz prezentować swoją marką, kim chcesz być, co oferować, jakie wartości wyznawać, w którą stronę zmierzać.

- Dopiero jak zbudujesz silną koncepcję i określisz misję, pora zadbać o stronę wizualną. Co wchodzi w jej skład? Przede wszystkim wygląd, postawa i zachowanie. Do tego dochodzi identyfikacja wizualna marki, czyli jej logo, hasło, materiały graficzne i marketingowe, strona internetowa, sposób kontaktu z odbiorcami czy też social media. Wszystko musi być ze sobą spójne – podkreśla mgr Edyta Wójcik z Centrum Psychologii i Wizerunku Oassis.

Kolejna kwestia dotyczy prezentacji. Silna marka, za którą stoi cel, wartości i obietnice, powinna być rozpowszechniana – czy to właśnie przez stronę internetową, social media czy też inne medialne oraz reklamowe kanały.

Dlaczego aspekty wizualne odgrywają kluczową rolę w budowaniu własnej marki osobistej?

Marka osobista to Ty, a co za tym idzie – prezentacja wizualna. Profesjonalny image oparty na właściwej stylizacji zgodnej z założeniami to podstawa. Poza tym warto zaprezentować się w mediach i social mediach z pomocą doświadczonego fotografa, stylistów i wizażystów. Znakomitym rozwiązaniem jest też profesjonalna sesja zdjęciowa, która nie tylko przedstawi Cię w najlepszym świetle, ale też zwiększy Twoją pewność siebie i samoocenę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.