Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o porządek w dużym biurze

Jak zadbać o porządek w dużym biurze

Małe biuro łatwo zagracić i przez to sprawić, że będzie wydawać się ciasne i przytłaczające. Bałagan i zła organizacja to jednak problem, który nie zależy wyłącznie od ograniczonego metrażu. Również i duże biura mogą wyglądać na nieuporządkowane i wypełnione zbędnymi rzeczami. Jak uniknąć aranżacyjnych błędów? Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym uda się zadbać o porządek w biurze o większej powierzchni.

Wyznacz przestrzeń do jedzenia posiłków

W zachowaniu czystości na biurkach pomoże zorganizowanie pomieszczenia lub strefy, w której pracownicy będą mogli coś zjeść. Kuchnia, jadalnia, chill room, jeden z kątów głównego pokoju – każde z rozwiązań dobrze sprawdzi się w roli przestrzeni służącej do spożywania posiłków, rozmów i odpoczynku. Niejedzenie przy biurku wpłynie pozytywnie na estetykę miejsca pracy (obok dokumentów i laptopów nie będą zalegać brudne naczynia i śmieci), a także ułatwi utrzymanie porządku. Wyznaczenie oddzielnej przestrzeni do jedzenia lunchu czy drugiego śniadania sprzyja też integrowaniu się pracowników, sprawia, że mogą się oni lepiej poznać.

Ustaw w biurze tylko tyle mebli, ile potrzeba

Nie warto wypełniać pomieszczeń zbyt dużą liczbą sprzętów. Niezbędnymi meblami są biurka i fotele biurowe. Powinno się ich ustawić tyle, ile pracowników liczy firma. Wszystkie z nich muszą mieć ergonomiczną budowę i taką wielkość, by ich używanie było jak najwygodniejsze. Dobrze, by każde krzesło biurowe posiadało regulację wysokości.

Oprócz biurek i foteli potrzebne będą też regały i szafki do przechowywania dokumentów i innych przedmiotów. Warto pomyśleć też o stolikach, krzesłach czy kanapach do części reprezentacyjnej, służącej do przyjmowania klientów.

Jeżeli interesują Cię meble biurowe pozwalające utrzymać porządek i wrażenie czystości, zajrzyj na stronę https://duncan.com.pl. Znajdziesz tam biurka, fotele i inne elementy wyposażenia, dzięki którym stworzysz dobrze zorganizowane, nowoczesne wnętrze w minimalistycznym stylu. Możesz też skompletować meble gabinetowe, łączące w sobie prostotę, elegancję i funkcjonalność. Z ich użyciem zaaranżujesz biuro, które stanie się doskonałą wizytówką Twojego biznesu.

Zainwestuj w akcesoria do przechowywania

W zachowaniu porządku i zapewnieniu dobrego przepływu dokumentów pomogą nie tylko odpowiednio dobrane meble do biura. Do przechowywania wszelkich przedmiotów – zarówno tych niezbędnych, jak i rzadziej używanych – przydają się też akcesoria takie jak pudła archiwizacyjne, teczki, pojemniki i organizery. Występują one w wielu rozmiarach, które uda się dopasować do reszty elementów wyposażenia biura. Zakup tego typu akcesoriów z pewnością okaże się konieczny, jeśli wybrane biurka nie mają szuflad i półek. Ponadto warto zadbać o dobre oznaczenie organizerów. Dzięki wykorzystaniu etykiet na pojemnikach, teczkach i segregatorach zaoszczędzisz czas poświęcony na szukanie potrzebnych dokumentów.

Wyznacz czas na sprzątanie

Aby zachować porządek w dużym biurze, warto ustalić pory, w których pracownicy będą sprzątać swoje stanowiska pracy. Można wyznaczyć na to 15-20 minut dziennie, na przykład tuż przed wyjściem do domu. Nazajutrz na pracowników będą czekać czyste biurka i uda się zapanować nad bałaganem czy nadmiarem zbędnych już dokumentów. Można też ustalić grafik sprzątania powierzchni wspólnych.

Digitalizuj dokumenty

Warto przenosić jak najwięcej dokumentów (faktur, rachunków, umów i innych) do komputera. Zamiast drukować, jeżeli nie jest to konieczne, można przechowywać je w wersjach elektronicznych. Te papierowe łatwo uda się zeskanować i również zamienić na cyfrowe odpowiedniki, oszczędzające miejsce na biurkach i półkach. Pozwoli to uniknąć narastania plików papierów, w których trudno cokolwiek znaleźć. Digitalizując dokumenty i drukując ich tylko tyle, ile potrzeba, uwolnisz biuro od zbędnej makulatury.

W czystej i dobrze zorganizowanej przestrzeni łatwiej jest się skoncentrować i zajmować codziennymi obowiązkami. Przebywanie w niej okazuje się też przyjemniejsze i zdecydowanie bardziej komfortowe. Stosując wyżej opisane rady, zachowasz porządek w biurze i usprawnisz jego funkcjonowanie. Pamiętaj o nich, planując role poszczególnych pomieszczeń i dobierając meble biurowe czy akcesoria do przechowywania dokumentów. Wówczas zaaranżowana przestrzeń będzie sprzyjać wydajnej pracy i dobremu samopoczuciu, a zarazem pozwoli zaprezentować firmę w możliwe najkorzystniejszym świetle.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.