Jak zadbać o porządek w dużym biurze
Małe biuro łatwo zagracić i przez to sprawić, że będzie wydawać się ciasne i przytłaczające. Bałagan i zła organizacja to jednak problem, który nie zależy wyłącznie od ograniczonego metrażu. Również i duże biura mogą wyglądać na nieuporządkowane i wypełnione zbędnymi rzeczami. Jak uniknąć aranżacyjnych błędów? Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym uda się zadbać o porządek w biurze o większej powierzchni.
Wyznacz przestrzeń do jedzenia posiłków
W zachowaniu czystości na biurkach pomoże zorganizowanie pomieszczenia lub strefy, w której pracownicy będą mogli coś zjeść. Kuchnia, jadalnia, chill room, jeden z kątów głównego pokoju – każde z rozwiązań dobrze sprawdzi się w roli przestrzeni służącej do spożywania posiłków, rozmów i odpoczynku. Niejedzenie przy biurku wpłynie pozytywnie na estetykę miejsca pracy (obok dokumentów i laptopów nie będą zalegać brudne naczynia i śmieci), a także ułatwi utrzymanie porządku. Wyznaczenie oddzielnej przestrzeni do jedzenia lunchu czy drugiego śniadania sprzyja też integrowaniu się pracowników, sprawia, że mogą się oni lepiej poznać.
Ustaw w biurze tylko tyle mebli, ile potrzeba
Nie warto wypełniać pomieszczeń zbyt dużą liczbą sprzętów. Niezbędnymi meblami są biurka i fotele biurowe. Powinno się ich ustawić tyle, ile pracowników liczy firma. Wszystkie z nich muszą mieć ergonomiczną budowę i taką wielkość, by ich używanie było jak najwygodniejsze. Dobrze, by każde krzesło biurowe posiadało regulację wysokości.
Oprócz biurek i foteli potrzebne będą też regały i szafki do przechowywania dokumentów i innych przedmiotów. Warto pomyśleć też o stolikach, krzesłach czy kanapach do części reprezentacyjnej, służącej do przyjmowania klientów.
Jeżeli interesują Cię meble biurowe pozwalające utrzymać porządek i wrażenie czystości, zajrzyj na stronę https://duncan.com.pl. Znajdziesz tam biurka, fotele i inne elementy wyposażenia, dzięki którym stworzysz dobrze zorganizowane, nowoczesne wnętrze w minimalistycznym stylu. Możesz też skompletować meble gabinetowe, łączące w sobie prostotę, elegancję i funkcjonalność. Z ich użyciem zaaranżujesz biuro, które stanie się doskonałą wizytówką Twojego biznesu.
Zainwestuj w akcesoria do przechowywania
W zachowaniu porządku i zapewnieniu dobrego przepływu dokumentów pomogą nie tylko odpowiednio dobrane meble do biura. Do przechowywania wszelkich przedmiotów – zarówno tych niezbędnych, jak i rzadziej używanych – przydają się też akcesoria takie jak pudła archiwizacyjne, teczki, pojemniki i organizery. Występują one w wielu rozmiarach, które uda się dopasować do reszty elementów wyposażenia biura. Zakup tego typu akcesoriów z pewnością okaże się konieczny, jeśli wybrane biurka nie mają szuflad i półek. Ponadto warto zadbać o dobre oznaczenie organizerów. Dzięki wykorzystaniu etykiet na pojemnikach, teczkach i segregatorach zaoszczędzisz czas poświęcony na szukanie potrzebnych dokumentów.
Wyznacz czas na sprzątanie
Aby zachować porządek w dużym biurze, warto ustalić pory, w których pracownicy będą sprzątać swoje stanowiska pracy. Można wyznaczyć na to 15-20 minut dziennie, na przykład tuż przed wyjściem do domu. Nazajutrz na pracowników będą czekać czyste biurka i uda się zapanować nad bałaganem czy nadmiarem zbędnych już dokumentów. Można też ustalić grafik sprzątania powierzchni wspólnych.
Digitalizuj dokumenty
Warto przenosić jak najwięcej dokumentów (faktur, rachunków, umów i innych) do komputera. Zamiast drukować, jeżeli nie jest to konieczne, można przechowywać je w wersjach elektronicznych. Te papierowe łatwo uda się zeskanować i również zamienić na cyfrowe odpowiedniki, oszczędzające miejsce na biurkach i półkach. Pozwoli to uniknąć narastania plików papierów, w których trudno cokolwiek znaleźć. Digitalizując dokumenty i drukując ich tylko tyle, ile potrzeba, uwolnisz biuro od zbędnej makulatury.
W czystej i dobrze zorganizowanej przestrzeni łatwiej jest się skoncentrować i zajmować codziennymi obowiązkami. Przebywanie w niej okazuje się też przyjemniejsze i zdecydowanie bardziej komfortowe. Stosując wyżej opisane rady, zachowasz porządek w biurze i usprawnisz jego funkcjonowanie. Pamiętaj o nich, planując role poszczególnych pomieszczeń i dobierając meble biurowe czy akcesoria do przechowywania dokumentów. Wówczas zaaranżowana przestrzeń będzie sprzyjać wydajnej pracy i dobremu samopoczuciu, a zarazem pozwoli zaprezentować firmę w możliwe najkorzystniejszym świetle.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana