Leasing pracowniczy do hipermarketów. Zalety rozwiązania
Pojęcie leasingu zazwyczaj kojarzy się z samochodami, maszynami przemysłowymi lub budynkami, które przedsiębiorca wynajmuje na określonych zasadach od właściciela. Od kilkudziesięciu lat jest ono również wykorzystywane na rynku pracy jako jedna z form zatrudniania pracowników do konkretnych zadań. Obecnie w modzie jest leasing pracowniczy do hipermarketów.
Specyfika współczesnego rynku pracy
Pośrednictwo w poszukiwaniu pracy i pracowników jest znane i praktykowane od bardzo dawna. W drugiej połowie ubiegłego wieku jednak ograniczało się do poszukiwania osób bezrobotnych i wyznaczania im miejsca zatrudnienia. Wynajmowanie pracowników na godziny nie było praktykowane ze względu specyfikę przemysłu, w którym zakłady współpracowały ze sobą i często wymiana doświadczeń była standardem. Obecnie zdecydowanie zmieniły się warunki zatrudniania. Z jednej strony pracodawcy poszukują osób, które będą mogli zatrudnić na najkorzystniejszych warunkach. Z drugiej – w cenie jest zarówno pracownik wykwalifikowany, jak i ten, który chce wykonywać najprostsze prace porządkowe. Obszarem, w którym przepływ personelu jest bardzo dynamiczny, są hipermarkety. W placówkach handlowych istnieje zapotrzebowanie nie tylko na kasjerów czy personel sprzątający, zatrudniany w dni wolne od pracy. Są też potrzebne hostessy, specjaliści od marketingu i inne osoby, które okazjonalnie pomagają w organizacji promocji czy prezentacji. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi leasing pracowniczy, który oferuje między innymi firma Embi specjalizująca się w usługach merchandisingowych.Czym jest leasing pracowniczy?
Pojęcie leasingu pracowniczego przez prawo pracy jest definiowane jako firma wypożyczania pracowników przez pracodawcę innemu pracodawcy na jednej z dwóch zasad: do wykonania konkretnego zadania lub na określony czas. Formalnie pracownik będący przedmiotem leasingu powinien wyrazić zgodę na bezpłatny urlop, którego firma macierzysta udziela mu na czas świadczenia usługi. W takim ujęciu korzystanie z leasingu jest zasadne wtedy, gdy zachodzi potrzeba zapewnienia dodatkowego wsparcia profesjonalisty z określonej dziedziny, wzmocnienia obsady na czas promocji, eventu, realizacji dużego zlecenia itp. W przypadku hipermarketów są to sytuacje, w których pojawia się sezonowe zapotrzebowanie na dodatkową obsługę kas (np. w okresach przedświątecznych) czy pozostały personel (np. w okresach urlopowych). Praktycznym rozwiązaniem jest też możliwość wypożyczenia personelu sprzątającego, który – z uwagi na niskie wykształcenie i brak kwalifikacji – szczególnie często porzuca stanowisko, narażając pracodawcę na problemy. Zainteresowaniem cieszy się również stanowisko merchandisera.Zalety leasingu pracowniczego dla hipermarketów
Leasing pracowniczy dla hipermarketów niesie wiele korzyści dla pracodawców. W okresie zwiększonego zapotrzebowania na personel nie muszą oni podpisywać długoterminowych umów czy zatrudniać personelu na okres próbny. Ponadto, pracodawca ma stały dostęp do poszukujących pracy w wielu specjalnościach i o różnych kwalifikacjach. Nie ma problemu z uzupełnieniem obsady kas na czas dłuższej choroby czy urlopu macierzyńskiego jednej z pracownic. Na zasadzie leasingu można też zatrudniać hostessy, które będą zachęcać klientów do kupowania jogurtu czy sprawdzać zdrapki podczas trwania loterii. Z kolei dla pracowników ta forma pracy pozwala na znalezienie płatnego zajęcia w czasie poszukiwania bardziej intratnego stanowiska czy uzupełniania kwalifikacji.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana