Artykuł sponsorowany

Na czym polega audyt podatkowy?

Na czym polega audyt podatkowy?

Kontrola organów skarbowych to nie przelewki. W takiej sytuacji właściciel firmy powinien się solidnie przygotować. Rozwiązaniem jest audyt podatkowy, który warto wykonać nie tylko przed wizytą „skarbówki”. To właśnie on umożliwia analizę nieprawidłowości w rozliczeniach, ocenia kwalifikacje podatkowe i wskazuje najlepsze rozwiązania. Jego zwieńczeniem jest szczegółowy raport. Co warto wiedzieć o audycie tego typu?

Audyt podatkowy – co to jest?

Mnóstwo właścicieli firm zadaje sobie pytanie, czy warto wykonać audyt podatkowy. Nie wszyscy jeszcze wiedzą, jaki szereg korzyści oferuje to rozwiązanie. Specjalista, który przeprowadza audyt, wykrywa wszelkie nieprawidłowości i wskazuje, jak można je zażegnać.

Ta unikatowa usługa szczegółowo weryfikuje zgodność działania firmy ze wszelkimi czynnościami podatkowymi. Audyt wykonywany jest wewnątrz firmy i dokładnie analizuje rozliczenia, ewidencje i wszystkie inne kwestie z tej dziedziny. Może być przeprowadzany w różnych wersjach, w tym wyrywkowej i pełnej, zależnie od preferencji właściciela firmy.

Poza tym audyt podatkowy skupia się na dokumentacji firmy, takiej jak:

  • księgi podatkowe,
  • umowy handlowe,
  • faktury
  • deklaracje,
  • ewidencje,
  • rejestry,
  • wszelkie inne dokumenty związane z zagadnieniami podatkowymi.

Ponadto obejmuje on podatki dochodowe od osób fizycznych, prawnych, towarów, usług, nieruchomości, akcyz, opłat skarbowych, ubezpieczeń, czynności cywilnoprawnych – dotyczy wszystkich źródeł.

Po jego zakończeniu doradca podatkowy wykonuje rzetelny raport. To on przedstawia szczegółowe analizy, wykazując ewentualne nieprawidłowości. Tak naprawdę jednak raport jest niezwykle istotny również z innego względu. Doradca podatkowy może obiektywnie ocenić sytuację Twojej firmy i zaproponować wiele alternatywnych rozwiązań usprawniających działanie przedsiębiorstwa. W razie kontroli skarbowej rozliczenia będą prawidłowe i nienaganne.

Jak wygląda profesjonalny audyt podatkowy?

Warto postawić na rzetelny audyt podatkowy. Dlatego, aby go przeprowadzić, skontaktuj się ze sprawdzonym biurem rachunkowym. Kolejnym krokiem będzie zawarcie precyzyjnie określonej umowy. Jak mówi doradca podatkowy z Biura Rachunkowego FIDUS z Krakowa, do dokonania audytu jest upoważniona profesjonalna i doświadczona osoba, która przeprowadza szczegółową weryfikację materiałów źródłowych. Badania są obiektywne i niezależne oraz mają na celu rozwiązanie nieprawidłowości i wskazanie wielu korzystnych możliwości. Ostatnim krokiem jest sporządzenie raportu do wyłącznego wglądu klienta. Audyt i raport są objęte tajemnicą zawodową doradcy podatkowego.

Jeśli więc chcesz usprawnić działania swojej firmy, zredukować straty, a nawet wpłynąć na wzrost zysków, skorzystaj z dobrodziejstw audytu podatkowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.