Artykuł sponsorowany

Na czym polega optymalizacja podatkowa?

Na czym polega optymalizacja podatkowa?

Optymalizacja podatkowa bez wątpienia jest ceniona przez większość firm. W końcu każdy przedsiębiorca przede wszystkim kieruje się dobrem swojej działalności i maksymalizacją zysków. Nie ma w tym nic dziwnego, iż pragnie on zredukować podatki do minimum. Właśnie takie działanie nazywa się optymalizacją podatkową i jeśli jest przeprowadzane w zgodzie z przepisami, jest jak najbardziej legalne.

Optymalizacja podatkowa – co to i czy jest legalna?

Właściciele chcą podejmować jak najkorzystniejsze działania dla swoich firm. Właśnie z tego względu optymalizacja podatkowa jest dla nich dobrym rozwiązaniem. Chociaż ten termin nie jest określony konkretną definicją, obejmuje on wszystkie czynności związane ze zminimalizowaniem płatności względem państwa, takich jak np. PIT czy VAT. Wiąże się to z podjęciem legalnych czynności na gruncie podatkowym, które umożliwiają pozostawienie firmie jak największej części zysku.

Optymalizacja podatkowa musi więc być szczegółowo przemyślana i poddana właściwej analizie. Zazwyczaj firmy, które decydują się na podjęcie takich działań, korzystają z pomocy profesjonalnych kancelarii doradztwa podatkowego. Badają one wszystkie istotne czynniki, takie jak np. przychody i rozchody oraz opracowują plan dotyczący wnikliwego podjęcia kolejnych działań redukujących podatki. Wszystko przeprowadzane jest wyłącznie z użyciem legalnych narzędzi, takich jak np. korzystanie z ulg, odliczeń czy transakcji restrukturyzacyjnych.

Co wchodzi w skład optymalizacji podatkowej?

Aby ograniczyć koszty do minimum i zwiększyć zyski, firma musi podjąć kilka niezbędnych działań. Jak precyzuje specjalista z Kancelarii Doradztwa Podatkowego Jacek Pukaluk, optymalizacja podatków może polegać między innymi na:

  • prowadzeniu działalności w formie spółki osobowej zamiast kapitałowej,
  • łączeniu spółek,
  • utworzeniu fundacji prywatnej (za granicą),
  • działaniu w specjalnej strefie ekonomicznej,
  • tworzeniu zagranicznych spółek, w tym holdingowych.

Oczywiście to nie wszystko – optymalizacja składa się z wielu przemyślanych i właściwie zaplanowanych czynności. Dużo firm decyduje się na rozliczanie strat podatkowych, czy też wybór takiej formy opodatkowania, która będzie najkorzystniejsza dla ich działalności. Może to być np. ryczałt czy podatek liniowy, czy też stawka 5% w ramach tzw. IP Box. Ponadto dla celów VAT korzystają z ulgi na złe długi, z odliczania podatku naliczonego, czy też ze zwolnienia podmiotowego – przy nieprzekroczeniu limitu 200 000 zł obrotu. Ważne jest przy tym, aby optymalizacja podatkowa nie opierała się na działaniach sztucznych, nieuwzględniających ekonomicznych celów prowadzonej działalności.

Jeśli więc chcesz, aby zyski Twojej firmy nawet się zwielokrotniły, skorzystaj z pomocy dobrej kancelarii podatkowej. Pomoże ona podjąć skuteczne czynności w tym obszarze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.