Puzzle firmowe, czyli promowanie przez zabawę

Współczesny odbiorca reklamy jest bardzo wymagający. Nie wystarczy zatem do niego dotrzeć, aby działanie marketingowe przyniosło swój określony cel. Szczęśliwie nowoczesne drukarnie wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów. Oferują one usługi, które są w stanie sprawić, że zamówiony gadżet reklamowy będzie przyjemnie zaskakiwał, a przy tym zapewniał zabawę. Mowa o firmowych puzzlach.

Reklama na miarę potrzeb i czasów

Wszyscy dobrze znamy takie gadżety reklamowe jak kubki, koszulki czy długopisy. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu otrzymał taki upominek. Choć bywają one praktyczne, nie robią już raczej żadnego wrażenia na odbiorcach. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku puzzli firmowych. Układanka z firmowym nadrukiem potrafi wywołać element zaskoczenia, a do tego bardzo przyjemnie się kojarzy z dzieciństwem i zabawą. Puzzle wymagają także skupienia uwagi i mobilizują do poszukiwania pasujących części. Jednym słowem stanowią swego rodzaju wyzwanie. Kto z nas ich nie lubi? A jaka przyjemność towarzyszy na końcu zabawy, kiedy uda się ułożyć puzzle w całość!

Nie każda taka układanka jednak zachwyci obdarowaną nią osobę. Aby tak się stało, musi ona być odpowiednio dobra. Co to oznacza w praktyce?

Jakie powinny być puzzle firmowe, aby zapadły w pamięć potencjalnym klientom?

Przede wszystkim układanka powinna być wykonana z wysokiej jakości materiałów. Naturalnie nie może na niej zabraknąć firmowej grafiki i logo firmy. Ale – co niezwykle istotne – nie można na nich poprzestać. Kolejnym ważnym elementem jest bowiem pomysł na motyw. Jeśli nie będzie on wystarczająco atrakcyjny dla odbiorcy, wówczas szanse na to, że zechce zabrać się do ich układania, są niewielkie – podpowiada ekspert, nasz rozmówca z drukarni cyfrowej Aqrat.

Co jeszcze można zrobić, aby uatrakcyjnić gadżet firmowy tego rodzaju?

Z pewnością warto poświęcić nieco uwagi opakowaniu, w jakim puzzle zostaną umieszczone, a następnie trafią do rąk klienta. Dobrym wyborem jest taka drukarnia, która oferuje układanki zapakowane w specjalnie przygotowanych na tę okazję pudełkach.

To jeszcze nie koniec. Zdecydowanie warto także postawić na personalizację. Dziś klient wymaga indywidualnego podejścia. Doskonałym pomysłem może zatem okazać się umieszczenie na opakowaniu np. osobistej dedykacji lub danych personalnych przyszłego odbiorcy.

Wreszcie na koniec, pudełko z puzzlami firmowymi warto zapakować do torby reklamowej. Obecnie z uwagi na rosnącą świadomość ekologiczną bardzo dużą popularnością cieszą się firmowe torby eko wykonane z papieru. Decydując się na takie rozwiązanie, można spodziewać się tego, że po pierwsze kontrahent będzie zaskoczony prezentem, a po drugie opuści siedzibę odwiedzanej firmy z przekonaniem, że środowisko naturalne nie jest jej obojętne. A do takiej torby oprócz puzzli można zapakować także najnowszy firmowy katalog lub gazetkę ofertową.

śr. ocena 5 / głosów 5