Reklama i informacja. Sposoby wykorzystania ulotek
Drukowane ulotki wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością jako nośnik informacji i reklamy. Do wyboru ulotek jako nośnika treści promocyjnych przekonuje m.in. przystępna cena ich zaprojektowania i druku. Ulotki pozwalają również dotrzeć z przekazem promocyjnym do dużej liczby potencjalnych klientów. Co jeszcze sprawia, że ulotki są atrakcyjną opcją reklamy i jakie są najpopularniejsze sposoby ich wykorzystania? Szczegóły poniżej.
Standardowa opcja
Najczęściej ulotki reklamowe są drukowane w dużej liczbie i dystrybuowane np. wśród przechodniów na ulicy w szczególnie uczęszczanych miejscach czy podczas różnego rodzaju wydarzeń takich jak konferencje, targi, koncerty, spotkania branżowe. Bywa też, że ulotki są roznoszone po domach lub wrzucane do skrzynek pocztowych. Takie podejście do kwestii kolportażu ulotek ma sens, jeśli mamy określoną grupę docelową osób potencjalnie zainteresowanych daną ofertą. Wtedy możemy mieć pewność, że nasze ulotki trafią w odpowiednie ręce, a nie do przypadkowych przechodniów. Jeszcze inną możliwością jest zostawianie ulotek w punktach usługowych takich jak sklepy, stacje benzynowe, salony fryzjerskie, gabinety lekarskie czy kluby sportowe.
Ulotka jako źródło informacji
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że ulotki mogą też być nośnikiem informacji, a nie tylko reklamy. W takiej funkcji wykorzystuje się je choćby podczas organizacji różnego rodzaju imprez takich jak np. festiwale muzyczne, konferencje, szkolenia, targi oraz innych, podobnych wydarzeń. Na ulotce można w sposób czytelny i przejrzysty zawrzeć szereg ważnych dla uczestników informacji dotyczących np. planu imprezy, umiejscowienia poszczególnych wydarzeń i czasu ich trwania, szczegółowe kwestie organizacyjne itp.
Inne sposoby zastosowania ulotek
Wśród mniej oczywistych sposobów wykorzystania ulotek jest pełnienie roli instrukcji, która jest dołączana np. do przesyłek w sklepie internetowym. Takie ulotki świetnie sprawdzą się w przypadku choćby gier planszowych czy komputerowych. Ulotka może też być jednocześnie voucherem lub kuponem rabatowym, uprawniającym do korzystania z rabatów na określone produkty lub usługi. Taka ulotka na pewno przyciągnie na dłużej zainteresowanie potencjalnych klientów: atrakcyjne zniżki zawsze są dla nich dużą pokusą. Ulotki mogą również pełnić rolę menu w lokalach gastronomicznych. Nie każde takie miejsce jest wykwintną restauracją, w której potrzebne są eleganckie, kunsztownie wykonane karty menu. Zaprojektowana w sposób ciekawy i porządnie wykonana ulotka również znakomicie sprawdzi się w tej roli.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana