Artykuł sponsorowany

Charakterystyka druku cyfrowego

Charakterystyka druku cyfrowego

Współczesne drukarnie wykorzystują różne metody druku. Ich wybór zależy między innymi od charakteru przyjętego zlecenia, materiału, który ma być zadrukowany oraz od planowanej wielkości zamawianego nakładu. Do najczęściej stosowanych rodzajów druku zaliczamy druk cyfrowy. Czym się charakteryzuje ta metoda? Kiedy i na jakich materiałach sprawdza się najlepiej?

Najważniejsze informacje o druku cyfrowym

W przypadku maszyn drukarskich, pracujących przy użyciu metody cyfrowej, nie występuje konieczność użycia nośników pośrednich czy form drukarskich. Taka maszyna tworzy bowiem obraz bezpośrednio na podstawie danych przesłanych z komputera. Dzięki temu druk cyfrowy umożliwia szybką realizację zamówienia, oszczędność kosztów na etapie przygotowań oraz pozwala na przeprowadzanie działań modyfikacyjnych na drukowanych materiałach.

Druk cyfrowy – jak to wygląda w praktyce?

Ogólnie rzecz ujmując, druk cyfrowy można opisać w dwóch podstawowych krokach:

  • naświetlenie podłączonego do tonera wałka,
  • przeniesienie obrazu z wałka na nośnik.

A nośnikiem najczęściej bywa papier, choć zdarza się, że drukarnie wykorzystują również inne materiały takie jak na przykład tektura czy różnego rodzaju tworzywa sztuczne. Najważniejsze w przypadku tej metody jest to, aby z uwagi na zastosowany w tym procesie wałek materiał do druku wyróżniał się odpowiednim stopniem elastyczności i giętkości.

Kiedy warto wybrać druk cyfrowy?

Jak już wcześniej wspominaliśmy, przygotowanie obrazów do wydruku w przypadku metody cyfrowej nie wymaga ani wiele wysiłku, ani czasu. Ponadto istnieje możliwość swobodnego wznawiania i wstrzymywania procesu drukowania.

Dzięki temu druk cyfrowy to rozwiązanie, które doskonale sprawdzi się w przypadku wydruków o przewidywanym małym nakładzie i wysokiej jakości wydruku. Dobrym rozwiązaniem będzie także w sytuacji, w której materiał wyróżnia się dużą gramaturą bądź formatem większym niż A4 oraz gdy zachodzi potrzeba personalizacji, tak jak to ma miejsce zazwyczaj w przypadku druku zaproszeń na różnego rodzaju wydarzenia czy świątecznych kart. Wreszcie druk cyfrowy stanowi dobry wybór, kiedy mamy do czynienia z wydrukami mającymi powstać na cienkich materiałach o niewielkich rozmiarach – tak jak 0,05 mm i format A2+ – wyjaśnia nasz rozmówca z drukarni internetowej prograf24.

Kiedy jeszcze warto postawić na druk cyfrowy?

Z pewnością druk cyfrowy będzie dobry wyborem również w sytuacjach, w których mamy do czynienia z obrazami monochromatycznymi takimi jak na przykład kody kreskowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.