Digital signage. Co to takiego?
W dobie prężnie rozwijającej się komunikacji wizualnej powstały inteligentne systemy technologiczne, które skutecznie przekazują treści za pomocą cyfrowych nośników obrazu. Możesz je spotkać między innymi w galeriach handlowych – na dużych ekranach, które promują znane marki. Takim systemem jest właśnie digital signage, który umożliwia dostarczenie konkretnych informacji na ekrany wielkoformatowe. Czym dokładnie się on charakteryzuje?
Digital signage – nośnik informacji
Digital signage polega na wykorzystaniu cyfrowych nośników obrazu, do zdalnego przekazywania treści informacyjnych, reklamowych, jak i wszelkiego innego rodzaju komunikatów. Taki system zarządzania treścią umożliwia zaplanowanie czasu wyświetlania, kolejności slajdów, a także liczby powtórzeń według ustalonych wcześniej zasad. Największą zaletą digital signage jest możliwość zarządzania siecią monitorów zdalnie, niezależnie od ich ilości. System umożliwia dokonywanie zdalnej diagnozy nośników, a także niezwłocznie informuje o ewentualnych awariach.
System może być generatorem treści na wielu różnych nośnikach w tym samym czasie. Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanemu oprogramowaniu, które zostało stworzone przez fachowców – dzięki niemu możesz z jednego miejsca kontrolować całą sieć monitorów i wyświetlanych informacji. Z tego względu digital signage doskonale sprawdza się w takich miejscach, jak np.:
- stadiony i hale widowiskowe,
- banki,
- urzędy,
- branża reklamowa,
- restauracje,
- hotele,
- centra handlowe.
Z tego rozwiązania korzysta również branża eventowa.
Digital signage – charakterystyka
Inteligentny system przede wszystkim wyświetla informacje, które będą wpływały na zachowanie odbiorcy. Mogą one sprawić, że klient wejdzie do reklamowanego sklepu i kupi coś, co wcześniej zostało przedstawione na ekranie.
Specjalista z Audio Art podkreśla, że digital signage może łączyć się z wieloma urządzeniami zewnętrznymi, co stwarza wiele możliwości przekazu treści, ale warto pamiętać o tym, że urządzenia, na których planujemy przekaz, muszą być do takich systemów dostosowane. Mogą to być np. TV z wbudowaną funkcją DS, monitory LCD, ekrany i tablice LED, projektory, a nawet systemy holograficzne.
Stawiając na digital signage, masz pewność, że treść dotrze do jak największej grupy odbiorców. To zaś znacznie wpłynie na Twoje zasięgi, a co za tym idzie – na zyski. Zwiększenie skuteczności działań oraz przyciąganie uwagi oryginalną i dynamiczną reklamą, są gwarancją Twojego sukcesu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana