Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika jako rozwiązanie dla firm

Fotowoltaika jako rozwiązanie dla firm

W Polsce rośnie zainteresowanie alternatywnymi źródłami energii. Wynika to z kilku czynników – coraz wyższych cen energii pozyskiwanej konwencjonalnymi metodami, większej świadomości na temat zanieczyszczenia środowiska czy w końcu lepszego dostępu do nowoczesnych technologii. Jednym z rozwiązań, które zdobywa popularność, jest fotowoltaika, czyli panele słoneczne. Ich potencjał dostrzegają przede wszystkim firmy.

Fotowoltaika w Polsce

W ostatnich latach branża fotowoltaiczna przeżywa bardzo intensywny rozkwit. W 2014 roku łączna moc elektrowni słonecznych wyniosła – zgodnie z danymi Urzędu Regulacji Energetyki – 21 tysięcy MW. W roku 2015 wartość ta znajdowała się już na poziomie 71 tysięcy, co oznacza blisko 240% wzrostu. Obecnie polskie elektrownie słoneczne produkują około 300 MW energii, a więc około 3,5 % energii dostarczanej przez wszystkie odnawialne źródła energii. Przewiduje się jednak, że do roku 2020 wynik ten zostanie skorygowany nawet kilkukrotnie i elektrownie fotowoltaiczne staną się jednym z głównych ekologicznych źródeł energii stosowanych w Polsce. Większość  dużych instalacji fotowoltaicznych na polskim rynku to własność firm. Spowodowane jest to tym, że duże przedsiębiorstwa są głównymi odbiorcami energii elektrycznej i by zminimalizować koszty, produkują energię na własny użytek. Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż sprzedaż wyprodukowanej energii do sieci elektroenergetycznej.

 Zalety fotowoltaiki

Wyróżnić można kilka powodów, dla których warto zainwestować w panele słoneczne.
  Najważniejszym z nich jest możliwość poczynienia ogromnych oszczędności – wyjaśnia przedstawiciel firmy ABC Energia Jedynym kosztem, który ponosimy jest   wydatek na zbudowanie elektrowni fotowoltaiczn ej, która jednak zwraca się, w zależności od rozmiarów inwestycji i zapotrzebowania na energię, w przeciągu kilku lat. Dodatkowo możemy liczyć na dotacje, które dodatkowo obniżają koszty budowy.

 Fotowoltaika a ochrona środowiska

Zanieczyszczenie środowiska naturalnego to jeden z głównych problemów współczesnego społeczeństwa. Stosując energię pochodzącą z odnawialnych źródeł, czyli przede wszystkim promieniowania słonecznego, możemy w pewnym stopniu wpłynąć na zmniejszenie ilości zanieczyszczeń.Najważniejszym ich źródeł są trujące związki, emitowane przez lokalne kotłownie. Przywiązanie do kwestii ekologii może pozytywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa.

 Uniwersalność i bezobsługowość

Dużą zaletą elektrowni fotowoltaicznych jest fakt, że można jest zamontować w dowolnym, wystarczająco nasłonecznionym miejscu. W praktyce montowane są one zazwyczaj na dachach budynków. Nie wymagają one stałej obsługi, co znacząco podnosi komfort korzystania z nich – należy jedynie pamiętać o wykonywaniu okresowych prac konserwacyjnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.