Artykuł sponsorowany

Kiedy linie produkcyjne wymagają modernizacji?

Kiedy linie produkcyjne wymagają modernizacji?

Jednym z najważniejszych kroków w rozwoju przemysłu, było wprowadzania do użytku zautomatyzowanych linii produkcyjnych. Dzięki nim udało się znacząco podnieść wydajność produkcji, zwiększyć jakość wytwarzanych dóbr, poprawić poziom bezpieczeństwa w zakładach wytwórczych oraz obniżyć koszty produkcji. Niemniej zmieniające się wymogi rynku nakładają na przedsiębiorstwa okresowe modernizowanie posiadanych linii. Kiedy jest to konieczne?

Poprawa wydajności

Wydajność to wartość, którą możemy określić przy pomocy wielu różnych czynników takich jak szybkość wytwarzania pojedynczego produktu, zużycie surowca, zużycie energii, wielkość ewentualnych strat. Jednym z głównym powodów modernizacji linii technologicznych jest poprawienie ich wydajności, a więc usprawnienie procesu produkcji, dzięki czemu zajmie on mniej czasu i pochłonie mniejsze koszty.

- Modernizacja tego typu może wiązać się np. z rozbudowaniem linii o dodatkowe urządzenia, które będą w stanie zająć pozycję pracownika, który do tej pory odpowiadał za dany etap produkcji – wyjaśnia przedstawiciel firmy Robotigo.

Zmiana przepisów

Istniejące normy prawne dotyczące m.in. bezpieczeństwa produkcji mogą w każdej chwili ulec zmianie. Jeśli obecne w zakładzie produkcyjnym rozwiązania nie spełniają norm, przedsiębiorca jest zobowiązany do wprowadzenia w nich zmian. To druga sytuacja, w której konieczne jest modernizowanie linii technologicznych. Nie dopełnienie tego obowiązku nie tylko naraża pracowników obiektu na niebezpieczeństwo, ale może również skutkować poważnym konsekwencjami prawnymi.

Zmiana metody produkcji

Mało który produkt dostępny na rynku wytwarzany jest tą samą metodą i przy użyciu tych samych surowców, co w swojej pierwotnej formie. Chęć udoskonalania już istniejących wyrobów wiąże się ze zmianami receptur, metod otrzymywania produktu, wykorzystania innych składników. Każda taka zmiana prowadzi z kolei do konieczności wprowadzenia modernizacji na liniach produkcyjnych.

Wprowadzenie nowego produktu

To sytuacja podobna to opisanej wyżej – chcąc wprowadzić na rynek nowy produkt, przedsiębiorstwo musi dysponować środkami do jego wytworzenia. Nie zawsze wiąże się to z koniecznością opracowywania nowych linii technologicznych – modernizacja może być rozwiązaniem w pełni wystarczającym.

Oszczędności

Choć modernizacja istniejącej linii technologicznej wiąże się ze sporym wydatkiem, to na dłuższą metę może okazać się bardzo korzystną inwestycją. Dzieje się tak między innymi w sytuacji, kiedy modernizacja pozwala zminimalizować straty energii lub surowców potrzebnych do produkcji. Ponadto nowoczesne linie technologicznej wymagają minimalnej obsługi, co pozwala również zredukować etaty na zakładzie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.