Logo, zdjęcia i czcionka, czyli co składa się na szatę graficzną strony internetowej?
Atrakcyjna strona internetowa to potężne narzędzie w rękach przedsiębiorców – niemal każda firma decyduje się obecnie na stworzenie własnej witryny. By rzeczywiście przyciągała klientów i stanowiła dobrą reklamę, należy zadbać nie tylko o zawarte na niej treści, ale również – a może przede wszystkim – o szatę graficzną, na którą składa się logo, obrazy i font.
Znaczenie szaty graficznej strony www
Nie da się ukryć – internauci są wzrokowcami i zwracają ogromną uwagę na wygląd strony. Już pierwszy rzut oka pozwala sklasyfikować witrynę jako nowoczesną, przemyślaną, stonowaną, interesującą lub przestarzałą, krzykliwą i chaotyczną. Jeśli szata graficzna strony pozostawia wiele do życzenia, szansa, że wygeneruje ona duży ruch i konwersję (czyli skłoni klientów do zakupów lub skorzystania z usług firmy) gwałtownie spada. Wygląd strony, jej kolorystyka, układ, zdjęcia i logo powinny być więc dobrze zaplanowane i profesjonalnie wykonane.
Dobrze przygotowana, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach strona internetowa uwzględniająca typ działalności firmy lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarkach i jest chętniej odwiedzana przez internautów, którzy spędzają na niej więcej czasu – tłumaczy specjalista z podwarszawskiej firmy informatycznej SetIT.
Czym wyróżnia się dobre logo?
Logo to podstawowy element pozwalający na wizualną identyfikację firmy i jako taki jest niezbędny na stronie internetowej każdego przedsiębiorstwa. Dobre logo zapada w pamięć i kojarzy się z daną marką, usługą lub produktem, wpływając w dużym stopniu na ich rozpoznawalność.
W skład logo wchodzi zazwyczaj znak graficzny, czyli prosty rysunek zwany fachowo sygnetem, logotyp – krótki tekst, najczęściej nazwa firmy, oraz opcjonalnie tagline – hasło reklamowe. Tworząc logo, trzeba pamiętać, by było ono możliwie proste, spójne z charakterem firmy, ponadczasowe i uniwersalne, żeby bez problemu wykorzystać je nie tylko na stronie internetowej, ale i wizytówkach, papierze firmowym czy akcesoriach reklamowych. W witrynie logo musi być umieszczone w widocznym miejscu, najczęściej w lewym górnym rogu.
Jak dobrać zdjęcia na stronę internetową?
Kolejną bardzo istotną kwestią jest dobór zdjęć, które będą wyświetlane na stronie www. Stanowią one uzupełnienie i ilustrację dla tekstu, przemawiając często wyraźniej niż słowa, dlatego trzeba zadbać o ich przemyślany wybór. Polecaną opcją jest wykonanie profesjonalnej sesji fotograficznej przedstawiającej pracowników firmy, jej siedzibę lub charakterystyczne produkty – zyskuje się wówczas pewność, że fotografie będą niepowtarzalne i dopasowane do charakteru przedsiębiorstwa. Inną możliwością jest kupno gotowych zdjęć lub obrazów.
Zdjęcia powinny swoją kolorystyką i przekazem dopełniać szatę graficzną strony, muszą być estetyczne, dobrze zrobione i dostępne w odpowiedniej rozdzielczości. Mogą być elementem każdej podstrony, ilustrując jej tematykę. Niektóre witryny mają osobną zakładkę ze zdjęciami, czyli galerię – takie rozwiązanie pozwala zaprezentować realizacje firmy lub przybliżyć jej usługi czy produkty.
Kilka słów o fontach
Font, zwany również czcionką, to bardzo ważny element każdej strony internetowej. Dobrze dobrany krój pisma sprawia, że teksty umieszczone w witrynie czyta się łatwo i przyjemnie, nie męcząc wzroku. Ważna jest nie tylko sama czcionka, ale i jej kolor, kontrast, jaki tworzy z tłem, interlinia, rozmieszczenie tekstu i rozbicie go na mniejsze fragmenty.
Jeżeli na stronie zestawione są różne fonty, muszą do siebie pasować. Czcionka powinna odpowiadać kontekstowi – innej użyjemy na stronach artystycznych, młodzieżowych czy oficjalnych witrynach poważnych instytucji. Dobór fontu wymaga więc wyczucia i wbrew pozorom ma duży wpływ na odbiór strony przez internautów. Jeśli nie wiadomo, jakiej czcionki użyć, lepiej postawić na bezpieczną klasykę, czyli sprawdzone fonty i ciemny tekst na jasnym tle.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana