Artykuł sponsorowany

Logo, zdjęcia i czcionka, czyli co składa się na szatę graficzną strony internetowej?

Logo, zdjęcia i czcionka, czyli co składa się na szatę graficzną strony internetowej?

Atrakcyjna strona internetowa to potężne narzędzie w rękach przedsiębiorców – niemal każda firma decyduje się obecnie na stworzenie własnej witryny. By rzeczywiście przyciągała klientów i stanowiła dobrą reklamę, należy zadbać nie tylko o zawarte na niej treści, ale również – a może przede wszystkim – o szatę graficzną, na którą składa się logo, obrazy i font.

Znaczenie szaty graficznej strony www

Nie da się ukryć – internauci są wzrokowcami i zwracają ogromną uwagę na wygląd strony. Już pierwszy rzut oka pozwala sklasyfikować witrynę jako nowoczesną, przemyślaną, stonowaną, interesującą lub przestarzałą, krzykliwą i chaotyczną. Jeśli szata graficzna strony pozostawia wiele do życzenia, szansa, że wygeneruje ona duży ruch i konwersję (czyli skłoni klientów do zakupów lub skorzystania z usług firmy) gwałtownie spada. Wygląd strony, jej kolorystyka, układ, zdjęcia i logo powinny być więc dobrze zaplanowane i profesjonalnie wykonane.

Dobrze przygotowana, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach strona internetowa uwzględniająca typ działalności firmy lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarkach i jest chętniej odwiedzana przez internautów, którzy spędzają na niej więcej czasu – tłumaczy specjalista z podwarszawskiej firmy informatycznej SetIT.

Czym wyróżnia się dobre logo?

Logo to podstawowy element pozwalający na wizualną identyfikację firmy i jako taki jest niezbędny na stronie internetowej każdego przedsiębiorstwa. Dobre logo zapada w pamięć i kojarzy się z daną marką, usługą lub produktem, wpływając w dużym stopniu na ich rozpoznawalność.

W skład logo wchodzi zazwyczaj znak graficzny, czyli prosty rysunek zwany fachowo sygnetem, logotyp – krótki tekst, najczęściej nazwa firmy, oraz opcjonalnie tagline – hasło reklamowe. Tworząc logo, trzeba pamiętać, by było ono możliwie proste, spójne z charakterem firmy, ponadczasowe i uniwersalne, żeby bez problemu wykorzystać je nie tylko na stronie internetowej, ale i wizytówkach, papierze firmowym czy akcesoriach reklamowych. W witrynie logo musi być umieszczone w widocznym miejscu, najczęściej w lewym górnym rogu.

Jak dobrać zdjęcia na stronę internetową?

Kolejną bardzo istotną kwestią jest dobór zdjęć, które będą wyświetlane na stronie www. Stanowią one uzupełnienie i ilustrację dla tekstu, przemawiając często wyraźniej niż słowa, dlatego trzeba zadbać o ich przemyślany wybór. Polecaną opcją jest wykonanie profesjonalnej sesji fotograficznej przedstawiającej pracowników firmy, jej siedzibę lub charakterystyczne produkty – zyskuje się wówczas pewność, że fotografie będą niepowtarzalne i dopasowane do charakteru przedsiębiorstwa. Inną możliwością jest kupno gotowych zdjęć lub obrazów.

Zdjęcia powinny swoją kolorystyką i przekazem dopełniać szatę graficzną strony, muszą być estetyczne, dobrze zrobione i dostępne w odpowiedniej rozdzielczości. Mogą być elementem każdej podstrony, ilustrując jej tematykę. Niektóre witryny mają osobną zakładkę ze zdjęciami, czyli galerię – takie rozwiązanie pozwala zaprezentować realizacje firmy lub przybliżyć jej usługi czy produkty.

Kilka słów o fontach

Font, zwany również czcionką, to bardzo ważny element każdej strony internetowej. Dobrze dobrany krój pisma sprawia, że teksty umieszczone w witrynie czyta się łatwo i przyjemnie, nie męcząc wzroku. Ważna jest nie tylko sama czcionka, ale i jej kolor, kontrast, jaki tworzy z tłem, interlinia, rozmieszczenie tekstu i rozbicie go na mniejsze fragmenty.

Jeżeli na stronie zestawione są różne fonty, muszą do siebie pasować. Czcionka powinna odpowiadać kontekstowi – innej użyjemy na stronach artystycznych, młodzieżowych czy oficjalnych witrynach poważnych instytucji. Dobór fontu wymaga więc wyczucia i wbrew pozorom ma duży wpływ na odbiór strony przez internautów. Jeśli nie wiadomo, jakiej czcionki użyć, lepiej postawić na bezpieczną klasykę, czyli sprawdzone fonty i ciemny tekst na jasnym tle.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.