Artykuł sponsorowany

Na czym polega technologia AR?

Na czym polega technologia AR?

Świat, w którym przebywamy rozszerzony o wirtualną rzeczywistość – tak w skrócie można opisać technologię AR. Każdy, kto choć raz widział na czym polega niezwykle popularna gra „Pokemon Go” doskonale wie, o co chodzi. Tym jednak, którzy nie mieli do czynienia z grą i nadal nie rozumieją, czym różni się AR do VR i na czym tak naprawdę to polega oraz jakie daje możliwości: przedstawiamy w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Nie każdy z nas orientuje się w nowoczesnych technologiach. Nie ma w tym nic złego – nowe możliwości pojawiają się tak szybko, że czasem trudno za nimi nadążyć. Te najciekawsze warto jednak poznać, zwłaszcza jeśli poszukujemy nowych rozwiązań dla swojej firmy. Technologia AR jest jedną z nich.

Czym jest AR?

AR to skrót od Augmented Reality – czyli rozszerzonej rzeczywistości. Najłatwiej będzie przedstawić to na przykładzie wspomnianej już gry – wyjaśnia specjalista z firmy Lab6, oferującej tworzenie i dostarczanie aplikacji na urządzenia mobilne i gogle VR –  Akcja dzieje się bowiem w miejscach, które doskonale znamy. Wystarczy, że wyjdziemy z telefonem na ulicę, aby zobaczyć na ekranie te same miejsca, które mijamy w realnej rzeczywistości. Na to, co widzimy realnie nakłada się świat wirtualny. Na ekranie widzimy więc znaną nam ulicę, dokładnie taką samą jak na żywo – a dodatkowo pojawiają się na niej Pokemony, które musimy złapać – dodaje.

Co wspólnego z rozwojem technologicznym firmy ma łapanie Pokemonów? Takie pytanie z pewnością może nasunąć się na myśl. Wystarczy jednak wyobrazić sobie architekta wnętrz lub dewelopera, który skanuje puste wnętrze nowego mieszkania, a klient na ekranie widzi, jak może ono wyglądać z meblami, sprzętami i dodatkami. Dużo łatwiej wyobrazić sobie efekt końcowy pokazany na tym konkretnym, realnie istniejącym mieszkaniu. A to tylko jedna z niewielu możliwości wykorzystania technologii AR.

Czym różni się AR od VR?

Warto również wspomnieć, czym różni się AR do VR, ponieważ dla osoby nieobeznanej te pojęcia mogą być równoważne. Jak już wspomnieliśmy technologia AR oparta jest o rzeczywistość realną – widzimy realny świat, na który nakładane są animacje, infografiki, zdjęcia lub inne, wykreowane komputerowo przedmioty. W technologii VR użytkownik jest całkowicie odcięty od świata realnego i widzi jedynie świat wirtualny. Oczywiście Virtual Reality również może znaleźć zastosowanie w wielu różnych branżach przemysłu, na przykład do wizualizacji produktów w 3D. Dzięki temu potencjalny klient może na przykład przejść się po swoim nowym mieszkaniu, które jeszcze nie powstało. Albo też świeżo zatrudniony pracownik może zobaczyć, jak wygląda jego nowe stanowisko pracy, a także przejść praktyczne szkolenie BHP.

Możliwości wykorzystania technologii AR

Dzięki wykorzystaniu AR użytkownik jest nie tylko obserwatorem, ale również uczestnikiem wydarzeń, które widzi na ekranie. W jaki sposób można to wykorzystać? Okazuje się bowiem, że nie tylko do gier. Dla firm technologia AR może być sposobem na nowoczesny marketing. Wyświetlanie informacji po najechaniu kamerą na ulicę, na której znajduje się jeden z obiektów firmy, na przykład restauracja? Informacje dotyczące konkretnych produktów prezentowanych w witrynie, targach lub na sali sprzedaży? A może nowoczesny sposób szkoleń nowych pracowników, dzięki czemu szybciej i skuteczniej wdrożą się do nowych obowiązków? Albo też nowoczesna logistyka, w której pracownicy będą dokładnie wiedzieli gdzie znajduje się odpowiedni produkt oraz w jaki sposób umieścić go na palecie zbiorczej?

AR to wciąż stosunkowo nowa technologia, która wciąż się rozwija. Dlatego też daje spore możliwości – a aplikacje VR/AR można dostosować do potrzeb swojej firmy, tworząc zupełnie nową jakość, tym samym wyprzedzając konkurencję. Warto przekonać się, co dzięki niej można stworzyć.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.