Artykuł sponsorowany

Najczęstsze usterki drukarek

Najczęstsze usterki drukarek

Prawidłowo działająca drukarka gwarantuje nam doskonałą jakość wydruku i niskie koszty eksploatacji. Zależy nam nie tylko na satysfakcji z użytkowania sprzętu, ale także na dbałości o środowisko, dlatego nie powinniśmy traktować sprzętów biurowych jako urządzeń jednorazowych. W razie wystąpienia awarii drukarkę można oddać do serwisu, który zdiagnozuje i usunie problem. Jakie są najczęstsze usterki w drukarkach?

Drukarka nie drukuje

Włożyliśmy nowy toner do drukarki, ale urządzenie nie drukuje. Najczęstsze przyczyny, z którymi możemy poradzić sobie sami, są bardzo proste. Źle podłączyliśmy urządzenie do komputera, kable nie są odpowiednio osadzone w gniazdach. Źle domknęliśmy pokrywę drukarki lub niewłaściwie umieściliśmy w niej toner. W nowoczesnych i rozbudowanych urządzeniach z wyświetlaczem informacja o tym fakcie powinna się nam pojawić w formie komunikatu. Jeżeli drukarka jest nowa lub podłączyliśmy ją do innego komputera, problem może stanowić niewłaściwie zainstalowany sterownik.
Z tymi problemami, podobnie jak z zakleszczonym papierem, możemy poradzić sobie sami. Jednak jeżeli drukarka jest zanieczyszczona po długiej eksploatacji, wymaga konserwacji w serwisie. Wizyta w serwisie będzie także konieczna, jeśli skończył się moduł bębna w urządzeniu - mówi specjalista z firmy Arso ze Szczecina, która zajmuje się sprzedażą oraz naprawami drukarek, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.

Nieczytelne i nieestetyczne wydruki

Jeśli wydruki są zabrudzone, mają przerwy lub po prostu nie wyglądają estetycznie, może to oznaczać kończący się lub wadliwy toner, ale nie tylko. W przypadku tonerów laserowych powodem może być niewłaściwe przechowywanie ich. Toner powinien być przechowywany w odpowiedniej temperaturze i zabezpieczony przed wilgocią, ponieważ proszek w środku może się zbrylić i utracić swoje właściwości. Drukarka może być nieprawidłowo ustawiona, jeżeli drukujemy na różnych rodzajach materiałów, na przykład samoprzylepnych etykietach. Jeżeli w drukarce osadził się kurz, pył z papieru lub resztki tonera, konieczne będzie czyszczenie urządzenia w serwisie. Podobnie, gdy przydarzy się losowa awaria lub któryś z elementów mechanicznych został uszkodzony po długim okresie eksploatacji.

Urządzenie głośno pracuje

Jeśli drukarka pracuje zbyt głośno lub wydaje dziwne dźwięki, nie obejdziemy się bez pomocy fachowców, chyba że przyczyną jest uszkodzony toner i uda nam się to zauważyć - mówi przedstawiciel serwisu Arso.
Podobnie jak w przypadku nieestetycznych wydruków, problemem mogą być zabrudzenia. Osadzają się z czasem na gumowych rolkach w drukarce, na zębatkach, a nawet na elektronicznych stykach, przez co urządzenie nie może poprawnie pracować. Awarie mogą być również spowodowane czynnikami zewnętrznymi, których nie jesteśmy w stanie wychwycić, na przykład przepięciami w sieci elektrycznej. Zawsze warto oddać urządzenie do serwisu, zwłaszcza że bardzo często jedynym kosztem jaki poniesiemy, jest opłata za konserwację drukarki, która będzie służyła nam dalej na długie lata.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.