Artykuł sponsorowany

Wielkość zadruku pola

Wielkość zadruku pola

Offset to jedna z najbardziej popularnych obecnie technik druku płaskiego. Obraz jest przenoszony z płaskiej formy drukowej na papier, poprzez cylinder pokryty obciągiem. Charakterystyczne jest to, że zarówno elementy drukujące, jak i niedrukujące, znajdują się na tej samej wysokości. Polem zadruku nazywamy często kolumnę, czyli miejsce strony, które wypełniane jest składem zecerskim, obszar strony, który ograniczony jest jej zadrukowaną powierzchnią. Wielkość pola zadruku definiują marginesy, nazywane justunkiem.

Charakterystyka druku offsetowego

Metoda druku offsetowego charakteryzuje się przede wszystkim znaczną prędkością wydruku. Koszty aluminiowej matrycy są stosunkowo niskie, a do tego mamy sporą różnorodność nośników, na których może odbywać się wydruk. Cena pojedynczego arkusza jest niska, dlatego jest to opłacalnie w przypadku wydruku wielu plakatów, broszur, czy ulotek dla potencjalnych klientów, materiałów szkoleniowych dla pracowników itd. Offset dzielimy na druk arkuszowy i zwojowy, jak sama nazwa wskazuje, w pierwszym przypadku papier umieszczany jest w drukarce w arkuszach, w drugim przypadku jest zwinięty w rolki.
Warto podkreślić, że dla druku arkuszowego farby drukarskie są bardziej lepkie. Nanoszenie obrazu odbywa się jednak podobnie - dowiadujemy się w drukarni anex z Wrocławia. Farba utrwala się, wsiąkając w papier. Papier może przechodzić przez tzw. tunel suszący, wówczas mamy do czynienia z metodą heatset, czyli techniką druku "na gorąco", która jest zalecana w przypadku wydruków wysokiej jakości, na przykład na papierze kredowym.

Zalety offsetu

Drukarki offsetowe to urządzenia, które wymagają skomplikowanej kalibracji, a więc profesjonalnej obsługi. Chcemy mieć pewność, że druk będzie wysokiej jakości, wielkość pola zadruku będzie się zgadzała z projektem, a cały proces będzie przebiegał sprawnie. Największą zaletą druku offsetowego jest opłacalność wydruków w wysokich nakładach. Jeśli na przykład planujemy założyć niewielką drukarnię, z której od czasu do czasu będą korzystać pracownicy okolicznych firm, offset nie jest dobrym pomysłem. Jeszcze raz podkreślmy, że offset opłaca się przy wydrukach w wysokich nakładach. To doskonałe rozwiązanie, jeśli planujemy drukować na nietypowych materiałach, np. grubym kartonie, czy samoprzylepnym papierze. Plusem jest możliwość manipulowania barwami podczas samego procesu wydruku. Offset sprawdza się szczególnie przy druku formatów większych niż A3. Warto w niego zainwestować!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.