Artykuł sponsorowany

Wiarygodne biuro turystyczne. Jak je rozpoznać?

Wiarygodne biuro turystyczne. Jak je rozpoznać?

Zanim zdecydujemy się na daną wycieczkę, powinniśmy sprawdzić wybrane biuro turystyczne. Nie wystarczą do tego internetowe opinie czy wieloletnia działalność na rynku. Najbezpieczniejszym sposobem jest skorzystanie z rządowych stron internetowych, dzięki którym możemy sprawdzić, czy dana firma istnieje, posiada ciągłość, nie ma długów i przerw w funkcjonowaniu.

Opinie i internetowe rankingi

Wielu polskich podróżnych sprawdza wiarygodność biura turystycznego przed pierwszym skorzystaniem z jego usług, lecz ta weryfikacja często jest prowadzona nierzetelnie. Bardziej od zaufanego biura klienci zwracają uwagę na tanie wycieczki i oferty last minute, z których muszą skorzystać jak najszybciej. Niektórzy uważają, że wiarygodność danego biura turystycznego zależy od tego, ile lat utrzymuje się ono na rynku. Choć świadczy to o rzetelności firmy, nie może to być jedynym wyznacznikiem.
Ekspert z agencji turystycznej „Ita” Beaty Gruntowicz w Białymstoku dodaje: W internecie możemy przeczytać różne opinie na temat poszczególnych usług albo sprawdzić strony rankingowe biur turystycznych. Jednak to również nie daje nam żadnej gwarancji, a jedynie ocenia poszczególne usługi.

Rejestr w CEOTiP

Podstawową czynnością, która umożliwia sprawdzenie wiarygodności biura jest wpis w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W tym miejscu można sprawdzić, czy biuro funkcjonuje legalnie, posiada zabezpieczenie finansowe i w jakim zakresie ma zezwolenie na prowadzenie działalności. Sprawdzimy tu również, czy wobec biura nie toczy się jakieś postępowanie. W przypadku wykreślenia biura z CEOTiP klient powinien poszukać innej oferty wycieczkowej. Dane dotyczące finansów można sprawdzić także w innych rejestrach.

Inne pomocne źródła

W Krajowym Rejestrze Długów dowiemy się, czy biuro turystyczne nie zalega z żadnymi płatnościami. Jeśli firma jest spółką, w Krajowym Rejestrze Sadowym sprawdzimy, czy nie znajduje się w stanie upadłości. Te informacje nie zawsze jednak są miarodajne, bowiem nie dowiemy się, jeśli wniosek o złożenie upadłości został dopiero złożony. Natomiast w przypadku biur turystycznych prowadzonych w formie jednoosobowej działalności gospodarczej informacji powinniśmy szukać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Powinno nas interesować to, czy wpis jest aktywny, oraz czy nie wszczęto żadnego postępowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.