Artykuł sponsorowany

Poznaj rodzaje oraz dowiedz się jak wygląda produkcja naklejek i etykiet samoprzylepnych

Poznaj rodzaje oraz dowiedz się jak wygląda produkcja naklejek i etykiet samoprzylepnych

Naklejki i etykiety możemy spotkać na każdym kroku. Wykorzystywane są w wielu branżach, znajdziemy je na artykułach spożywczych, kosmetykach, środkach czystości, lekach i na wielu innych produktach. Są nośnikiem informacji i reklamy, podnoszą też atrakcyjność opakowań i pomagają budować identyfikację wizualną marki. Jak zatem powstają naklejki i etykiety?

Rodzaje naklejek i etykiet

Naklejki towarzyszą nam w życiu codziennym w wielu miejscach i często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że pełnią ważne, praktyczne funkcje. Naklejki pełnią bowiem – poza funkcją dekoracyjną – rolę etykiet na różnego rodzaju produktach. To na nich znajdują się niezbędne informacje, takie jak składy produktów, terminy przydatności, instrukcje użytkowania. Na niewielkiej powierzchni opakowań, dzięki naklejkom można umieścić bardzo dużą ilość czytelnego tekstu.

Innym rodzajem naklejek są naklejki reklamowe. Można nimi okleić przesyłkę dla klienta, dołączyć je do zamówienia jako formę promocji, a duże naklejki służą do oklejania witryn sklepów i firm.

Naklejki wykorzystywane są także do maszynowego oklejania produktów sklepowych. Ciekawą formą są tzw. naklejki zabezpieczające, po których zerwaniu na powierzchni zostaje trudno zmywalny napis lub wzór. Jak mówi ekspert z centrum druku i kopiowania Copio.

- Specjalnym rodzajem naklejek są tzw. naklejki plombowe, produkowane na folii kruszącej się przy próbie oderwania. Również nadruk znajdujący się na nich może zawierać elementy zabezpieczające, np. numer serii czy datę.

Produkcja, materiały, wycinanie

W zależności od wielkości, nakładu i przeznaczenia naklejki i etykiety mogą być produkowane na arkuszach lub na szpulach. Na arkuszach przygotowywane są małe nakłady dużych i średnich naklejek lub etykiet, ale także średnie i duże nakłady produktów mniejszych, nawet poniżej wielkości 2 na 2 cm.

Druk na szpuli (rolce) dotyczy elementów o rozmiarach większych niż 2 na 2 cm i jest rekomendowany do tych produktów, które ze względów technologicznych muszą być na szpuli, czyli np. etykiet do naklejania maszynowego czy tych przeznaczonych do późniejszego nadruku w drukarkach transferowych.

Naklejki i etykiety samoprzylepne mogą przyjmować dowolne kształty. Do ich nadawania służą cyfrowe i laserowe wykrojniki, a przy większych nakładach stosowany bywa tradycyjny wykrojnik, którym wycinane lub nacinane są zadrukowane podkłady.

Naklejki mogą być drukowane na podkładach matowych, powlekanych, na papierze magnetycznym, folii. Podkłady mogą mieć także specjalne zastosowania i atesty, np. mogą być przeznaczone do głębokiego mrożenia i posiadać atest spożywczy, umożliwiający stosowanie naklejek na produktach żywnościowych.

Wybór jest ogromny, a technologie pozwalają na dostosowanie naklejek i etykiet do nawet najbardziej wygórowanych potrzeb. Warto w tej kwestii zaufać profesjonalistom, którzy pomogą w doborze odpowiednich produktów i przygotują naklejki skrojone na miarę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.