Artykuł sponsorowany

Zakup bazy danych. Potencjalne korzyści dla Twojego biznesu

Zakup bazy danych. Potencjalne korzyści dla Twojego biznesu

Informacja jest dziś najcenniejszym zasobem. Takie dane, jak namiary na osoby decyzyjne w firmie są bardzo przydatne, gdy chce się komuś sprzedać swój produkt lub zainteresować nawiązaniem współpracy. Dlatego klienci B2B często decydują się na zakup bazy danych. Czy rzeczywiście się to opłaca? Jakie korzyści można w ten sposób uzyskać i czemu w ogóle decydować się na tego typu usługę?  

Dostępne na sprzedaż bazy danych – charakterystyka

Bazy marketingowe oraz tzw. Business Intelligens (BI) to często wykorzystywane narzędzia przez przedsiębiorstwa wspierające działalność biznesową. Można je scharakteryzować jako kombinacja aplikacji, architektury systemu i zbiorów informacyjnych, które umożliwiają analizę i przekształcenia oraz dostarczają firmom niezbędnej wiedzy, na przykład o innych podmiotach gospodarczych.

Przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży baz danych oferują zasoby składające się
z informacji o kontrahentach i potencjalnych współpracownikach biznesowych.
Pochodzą one z różnych źródeł.

Bazy danych a B2B – dlaczego warto?

Działalność marketingowa to obszar, który odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie. Bez sprawnie rozwiniętego marketingu, trudno mówić o rozwoju. Efektywność podejmowanych kroków z pewnością wzmacniają dobrze zaopatrzone bazy danych.

Bazy danych B2B idealnie nadają się do wykorzystania w kampaniach marketingowych, na przykład w kampaniach mailingowych, kampaniach online, kampaniach SMS czy w hurtowej wysyłce wiadomości typu VOICE.

Wspomniane bazy, pozyskane dzięki zaufanej firmie, umożliwiają precyzyjne profilowanie grupy docelowej, czyli targetowanie według określonych parametrów. Gdy już określi się zakres wyszukiwania, można wyodrębnić kryteria odpowiadające optymalnej grupie docelowej klienta biznesowego. Można zawężać wyniki do takich parametrów jak:

  • branża (kod PKD),
  • lokalizacja,
  • obrót roczny,
  • wielkość zatrudnienia,
  • rodzaj działalności i forma prawna,
  • rok założenia,
  • flota pojazdów,
  • osoba kontaktowa.

Wszystkie te kryteria wyszukiwania znacznie ułatwiają dotarcie do najbardziej interesującego docelowego partnera biznesowego.

Kto oferuje tego typu usługi?

Dziś na rynku funkcjonuje wiele firm oferujące sprzedaż lub wypożyczenie baz danych. Jednak tylko niektóre z nich wyróżniają się tym, że pozyskane rekordy cechują się aktualnością i dają konkretne efekty (bo na przykład zapewniają kontakt do osób decyzyjnych na określonych stanowiskach).

Przedsiębiorstwem, na które warto zwrócić uwagę, jest TARGET MEDIA, czyli specjaliści w zakresie baz danych firm i osób prywatnych. Zbiory danych biznesowych, którymi dysponują, liczą ponad 2,7 miliona rekordów. Na co dzień współpracują oni z największymi Contact Center w kraju, na bieżąco aktualizując informacje w biznesowych bazach danych.

Pamiętaj, że dostęp do jakościowej bazy danych B2B to już połowa sukcesu. To, jak te dane zostaną wykorzystane i jaki efekt biznesowy zostanie osiągnięty, zależy od Twoich umiejętności perswazji i negocjacji. Z pewnością zakup bazy danych jest pierwszym krokiem ku zmianie na lepsze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.